fredag 20 december 2019

Jullov.

Jodå...där satt den....17 dagars ledighet som ska avnjutas i lugn och ro...för det mesta ;)

Sista veckan innan jullov innebär schemabrytande aktiviteter i form av tex pyssel och annat för alla barnen...några hade disco en kväll till och med.
Men sista dagen avslutas med julfirande på skolgården..."tänd ett ljus" och annat ska avverkas varvid julklappsutdelning och betygsutdelning sker.
Två av våra tomtar kommer ner från taket där de landat med sin släde och tillsammans med nissarna, som av miljöskäl tog vagnen till skolan som vanligt, delas allt ovannämnda ut till barnen. ;)

Här hemma är vi klara med alla förberedelser inför julafton...klapparna till ungarna är avklarade, all mat är inköpt, nu ska bara sillen förberedas av undertecknad så jag kan lägga in den imorgon, ja julskinkan ska förstås också griljeras, men på det stora hela är allt klart.

Nu tar jag (kanske, man vet aldrig) lite julledigt från bloggen också så ses vi igen efteråt.

God jul på er.

10 kommentarer:

Ama de casa sa...

Coolt med tomtar på loftet! F'låt, på taket menar jag såklart :-D

Skönt att ni är så förberedda inför julen så då kan du starta jullovet i lugn och ro :-)

Gillar den härliga julbilden på dig :-D

God Jul till er också!

Mia sa...

Börjar med att önska dig och frugan en God Jul!

Aha, visste inte att även tomtarna har börjat tänka klimatsmart.. Trots allt är ger de väl inte så många avtryck i vår värld även om de far omkring väldigt mycket några få dagar varje år. Resten av året ligger de väl stilla och sover om jag förstått det rätt. Det är ju klimatsmart! Kanske skulle vi alla behöva gå i ide ibland!?

BP sa...

Så himla roligt med tomtarna på taket. Ser dock ingen skorsten - hahaha! Så mycket roligt din skola gör för eleverna. Hoppas verkligen att era ansträngningar uppskattas även av dom som inte är så vana vid jultraditioner;-)

Bra att ni är klara med alla förberedelser, då slipper ni sista-minuten-stress.

Å om jag inte visste att du egentligen älskar julen så skulle jag nog tro nåt helt annat när jag tittar på sista bilden;-)

Önskar dig och din fru en riktigt fin jul!

Susjos sa...

Så lyxigt och skönt med en låång ledighet, den är du väl värd!
Några 17 dagats ledighet har inte jag, men jag får inte glömma den långa semestern jag hade i november! Över jul och nyår går det knappt att få någon semester i landstingsvärlden!
Men nu är jag ledig ända till julaftonen, så det är inte fy skam!
Kul bild på dej där du visar fingret, haha!
God Jul!

Veiken sa...

Härligt! Jullov är toppen. Hoppas du får en fröjdefull jul och kan ladda dina batterier!

Znogge sa...

Nu har jag också julledigt fast hela 19 dagar ;-)
Önskar dig en riktigt god jul!

Mia Halvarsson sa...

Nämen vad häftigt med tomtarna! Ha det nu så gott och njut av ledigheten!

Ditte sa...

Vad skönt att julledigheten infunnit sig. Och så roligt med tomtarna. Hade gärna varit på plats och sett dem.
Önskar dig och de dina det allra bästa och en riktigt God Jul!

Ejris sa...

Önskar dig en riktigt GOD JUL o GOTT NYTT ÅR!

Åke sa...

Vad kul att få se levande tomtar. Så skönt med 17 dagars ledighet... det har jag aldrig upplevt så här i industrivärlden... jag önskar dig en God Jul.