tisdag 17 mars 2020

Karantän dag 2...tisdag.

Sitter här med neddragna persienner inlindad i plastfolie med en snorkel och cyklop...man vet ju aldrig.
Nä...så illa är det ju inte förstås men det hade blivit en jäkla fin "selfie" ;)

På kneget är en hel hög med personal hemma denna veckan, två lärare på tre klasser var ett förslag jag såg på mejlen....ungar med "skäl" får stanna hemma för att få uppgifter digitalt....tror nog de stänger allt snart...20 personal borta....själv hjälper jag till så gott jag kan med mina sms och sociala medier för att nå barnen.
Vi hjälps åt helt enkelt....ett måste....man kan ju inte lämna sina kollegor helt i sticket.

Men nu försöker jag hålla mig sysselsatt här...lite dataspel...lite matlagning....lite blogg...jodå...det fungerar.
Mat måste man ju ha i karantän så en kyckling får väl stå för det denna dag...ser på fotot att jag nog får skura ur ugnen lite...en sysselsättning så god som någon annan. ;)

Fick bli en ipren här till frukost tillsammans med alla andra mediciner...huvudvärk "from hell"...har väl helt enkelt åkt på en vanlig förkylning som ju är vanligt denna tiden på året...fast "nojig" blir man ju förstås, jag som många andra med mig.
Hujeda mej...!

Men mitt största världsliga problem just nu är...hur sjutton ska jag kunna få slut på den där snusen?
Det smakar ju som en sådan där doftrenare man har på toaletten....urk...men jag ger inte upp..."fläder" fungerar väl men den där "Ros" alltså...usch.
Blir nog att ge bort dem till någon som gillar smaksatt snus...får se när jag kommer tillbaka till kneget.

På återseende.

6 kommentarer:

Ama de casa sa...

Bläää för karantän säger jag bara! Och då är ändå det här "bara" dag 2 för oss (skulle ha varit dag 3, men vi bröt mot utegångsförbudet i söndags, fast helt i god tro...). Tur det finns internet säger jag bara...

Kämpa på med snuset och krya på!

tanthuset.blogg.se sa...

Men att nu är det synd om Micke!! Karantän, skitig ugn (fast det kunde då inte jag se, inbillning!!), huvudvärk men framför allt SNUSET....Hur kunde det blir så här tokigt?? Hujedanmej....hoppas allting löser sig på bästa sätt!! ;)

Ingrid sa...

Har man smittats av corona ska man inte ta ipren, utan då är det parcetamol-preparat som gäller. Ipren kan förvärra coid-19, det har tyskarna kommit underfund med.
Hoppas dock att det är en helt vanlig förkylningshuvudvärk du drabbats av.
Krya på dig!
/Ingrid

BP sa...

Visst är det liiiite skillnad att vara en soffpotatis under helgerna/semestrarna, när det är frivilligt alltså. Nu är det ju påtvingat/rekommenderat, vilket gör skillnad - mentalt alltså.
Fr o m imorgon stängs ju gymnasier och universitet. Grundskolor och förskolor väntar man med tills man löst problemet med barnpassning. Ett klokt beslut tycker jag. Annars brakar sjuk- och äldrevården ihop totalt.

Skit i snusen och fortsätt röka istället är mitt råd. Jag menar snus är ju inte direkt bra för tänderna om man äger så. Å en fördel till: du är ju inte direkt "underviktig" om man säger så. En kompis till mig gick upp 25 kilo på 6 månader efter hon hade slutat röka. Det skulle jag inte chansa med om du förstår vad jag menar.

PS. Sorry! Jag borde ju peppa dig att fimpa för gott, men jag kan bara inte;-) DS.

Ditte sa...

Bra att du är hemma och fint med lite sysselsättning som att umgås med katterna och laga mat.
Kan förstå att tankarna och även lite praktiska råd kommer iväg till jobbet.
Kan ju vara bra om ungarna nu hinner träna lite på att jobba på egen hand för den tiden kanske kommer om ett tag.
Vad gäller snus så förstår jag så pass att du inte gillar dessa varianter...

Önskar dig det bästa utifrån det som gäller just nu.
Ha det gott.

Lotta sa...

Halva personalstyrkan är borta på mitt jobb, inga vikarier att tillgå. Personalen jobbar dubbla pass och jag jobbar flera nätten än jag skulle. Alla som fortfarande står på benen ska jobba. Man kan ju liksom inte stänga en palliativ avd. Vi tar emot besökare som vanligt eftersom anhöriga vill följa sina nära och kära oavsett skicket på sig själv. Man får köra så länge det går, förhoppningsvis kommer väl de tillbaka som är borta nu.
Ha det gott!
Käket såg riktigt gott ut :-)