måndag 9 mars 2020

Ny vecka inledd.

Ruggig läsning ju av en bok jag köpte för ett par år sedan, mänskligheten är ett elände ibland.
Tänker donera den till de som på skolan brukar ha hand om resorna till utrotningslägren såsom tex Auschwitz.
Den gör nog bättre nytta på skolan än i min bokhylla.
Ruggigt är det iallafall men ett tidsdokument över hur jävligt allt kan vara bara man har en ond ledare.
Fy fan.

Måndagen avklarad och nu ska man bara fylla sin fritid här på kvällen med något vettigt, såsom detta blogginlägg, en sysselsättning så god som någon annan och dessutom har man ju sen att se tillbaka på nån regnig dag...fast inte kommer jag läsa detta inlägg själv igen...kanske nån annan om 500 år hittar något spår av det på nån "server" som överlevt utvecklingen...kanske nån kommer att återpublicera lite ur min blogg då och med stolthet ge mig ett pris i litteratur i efterskott ;)
Tveksamt dock....men vem vet?

Ja, vart är detta med IT på väg?
En intressant utveckling är det ju och utan datorer och internet är vi väl nästan "rökta"...eller?
Nåja...det får bli ett annat blogginlägg..ha det fint.



7 kommentarer:

BP sa...

Det som är mest skrämmande med boken som du tänkte donera till din skola är ju att människan inte ha lärt sig ett j..la dugg. Tänk på folkmorden i Rwanda och Bosnien...
Tveksamt, mycket tveksamt att våra bloggar kommer ihågkomna om 500 år, och även om dom blev det skulle nog ingen förstår vad vi skrivit om;-)
Å japp, jag är rökt utan dator, jag medger det. Totalt handikappad...

Ingrid sa...

Man kan ju göra blogg till bok på ett smidigt sätt påstås det. Jag har kollat på det men efter att ha hållit på och blogga i 16 år är det lite svårt att veta var man ska börja och sluta, nej det blev ingenting med det.
Men jag gjorde faktiskt en bok av min receptsamling
http://stenstugu.com/wp/recept-2/
och gav barnen ett ex var i julklapp förra året. Det var lite roligt att pyssla med faktiskt.
ha en fin fortsättning på veckan!
/Ingrid

BP sa...

Me again: Du som bara älskar konspirationsteorier vill kanske kolla det här:

https://www.flashback.org/t3112763.

Finns fler trådar på sajten, så du lär bli sysselsatt ett tag;-)

Ditte sa...

Blir nog bra att donera boken. Kanske skulle de elever på skolan som ska resa till Auschwitz i Polen läsa den. Eller läraren läsa den högt för dem. Perfekt med den typen av förförståelse innan resan .
Skönt att måndagen är avklarad och att du kan sikta in dig på morgondagen.
Vad gäller våra bloggar får en vara glad om de överlever en så där
en 20 år.
Ja, datorn är ju viktig idag. Men jag undrar hur man klarade sig innan. Fungerade ju det också. Men visst underlättar de en hel del.
Ha det fint

Ama de casa sa...

Visst är det skrämmande... Och precis som BP säger så upprepar det sig även fast alla säger "vi får aldrig glömma, det får inte upprepas...".

Jag tror inte att min blogg kommer att överleva nån längre stund. En vecka, max.

Haha! Skrivaren... Precis min typ av humor :-D

znogge sa...

En väldigt viktig bok som du gör rätt i att donera till skolan. Vissa saker får vi aldrig glömma men sedan måste människan lära sig att inte göra om samma misstag!

Tekniken i ett nötskal :D

Ha en bra tisdag!

tanthuset.blogg.se sa...

Hahaha, sista bilden!!! Jag har nyss ersatt min skrivare så jag känner igen känslan ;)
Jag är livrädd just nu, rädd för Corona men mest rädd för dom med bruna byxor...
Ha det så fint, Micke!