söndag 22 mars 2020

Ny vecka på ingång...

och här sitter jag med en ny snus under läppen och undrar om jag ska gå till kneget imorgon.
Alla jag pratar med säger att jag ska stanna hemma, folk jag känner som arbetar inom vården har rådfrågats och alla säger: STANNA HEMMA.
Så det får väl bli så då antar jag....frugan har dessutom blivit stört-förkyld här...ett fullt tillräckligt skäl för att stanna hemma bara det.
Förkylningssymtom har jag ju igen, kändes ju bra där ett tag fast det gick över.

Nåja....det är som det är.

Semester i år då kom jag att tänka på så där utan vidare.

Rekommendationerna är ju att semestra hemma i år...balkongen är väl det som gäller för undertecknad då om detta med Coronan fortsätter...beklagar mig inte alls över detta faktum...skönt med balkong en solig dag...ja...en regnig också då vi har tak där...helt ok.

Fast utsikten är ju inte samma...tur man har gamla bilder att se tillbaka på.
Inte en enda palm...men med tanke på klimatförändringarna så har vi väl det om 20 år...inget ont som inte har något gott med sig ;)
Jag vet...julbelysningen hänger där ännu...har väl suttit där i fyra år eller så..."orka" liksom ;)

Ta hand om er.


6 kommentarer:

tanthuset.blogg.se sa...

Kloka råd du fått, så stanna hemma du!!! Det finns palmer att köpa om du skulle sakna dom alltför mycket ;) Ha det så gott nu..vi fortsätter med vår karantän här.

BP sa...

Väldigt klokt av dig att stanna hemma, speciellt om din fru troligen har smittat dig igen. Eller så smittade du henne. Det är bara vara klok för en gångs skull;-)

Visst är man lyckligt lottad med balkong som man kan njuta av när det är varmt och soligt. Tycker synd om alla speciellt i Sydeuropa som just nu sitter i karantän och inte har en balkong.

Julbelysning - jag har då alltid hävdat att LED-slingor borde sitta på balkongräcken hela året. För det är fint, och det blir faktiskt mörkt även under sommaren...

Krya på er nu!

Carita Liljendahl sa...

Ja, är man ens lite förkyld - stanna hemma.
Vi har undantagstillstånd i Finland till 13 april, kan bli längre än så.

Ditte sa...

Bra att du stannar hemma. Finns ju ingen anledning för dig att jobba. Och din fru är ju dessutom förkyld.
En balkong är bra att ha i dessa tider och säkert kommer ni att få glädje av den.
Om du saknar palmer så kanske du kan du får ta fram de gamla bilderna. Duger bra de också.
Ha det så bra du kan.

Veiken sa...

Du är en mycket klok man som inta ska till jobbet till varje pris. Nu gäller det att stoppa skiten till varje pris!
Tillsammans fixar vi det! Visst kan det vara skönt med ett balkonghäng också! :)

Ama de casa sa...

Helt rätt tänkt! Stanna hemma och ta hand om frugan :-)

Här har vi en terrass i solen, dock inte med den där fina utsikten och dessutom lyser solen med sin frånvaro. Nåja. Det går trots allt ingen större nöd på oss.