tisdag 28 juli 2020

Tack allihopa.

Jo, trist när en fyrbent vän går bort men sådant är ju livet, tack än en gång.

Men nu är det ju Tisdag igen och sista veckan av frihet från slaveriets bojor har tagit sin början.
Lottoguden har lite att ordna för undertecknad helt klart ;)

Fint väder var det ju....i fredags då denna bilden togs iallafall men sen har det varit lite gråare ute och lite regn då och då.
Jag klagar inte alls, allt väder är bra väder så länge jag slipper vistas ute eller gå till en arbetsplats.
Det är väl när jag måste gå ut som man kan skaka lite på huvudet och svära över att man återigen glömt sitt paraply ;)
Fick bli en tur till systembolaget igår också när man nu ändå var ute, ett par flaskor vin och nån typ av finsk likör med chokladsmak till frugan.
Helt ok var den ju faktiskt även om det inte riktigt är min grej, den funkar finfint att ha i kaffet.
Lilla Zenith kom ju hem igår igen, naturligtvis fick han hedersplatsen i mitt "aktiva" skåp med dvd-filmer där jag kollar in varje dag.
Vila i frid nu lilla vän.


Ha det fint alla.

6 kommentarer:

tanthuset.blogg.se sa...

Herregud vad tiden gått fort!!! Jag tycker det var nyss du gick på semester :/
Men så länge man känner att tiden ändå varit skön och att ha utnyttjat ledigheten väl ;) så är det ju ok
Zenith har verkligen fått en hedersplats, så fint <3
Ha det gott, Micke och hälsa frugan!

BP sa...

Vilken läcker bild på molnformationen! Kul att ni fick lite fint väder i alla fall. Måste ha skickat ned det till dig;-)
Chocolikören påminner mig om Barleys, min svärmors favo, fast det är en kaffelikör. Roligt med namnet där - Minttu. Då tänker jag automatiskt på mynta, mint på engelska alltså.
Vilken fin hedersplats du har valt för Zenith.

Ama de casa sa...

Vilken fin plats han har fått, Zenith. Han gillar nog att vara på den där hyllan och spana ut över rummet. Sen får han ju besök varje dag också. Perfekt!

Minttu... Har ett vagt minne över att jag och svägerskan gick lös på en sån flaska (med originalsmak, tror jag, 60%, tror jag). Den kvällen går lite i ett töcken och dan efter var inte sådär jättekul :-D Sen dess har jag aktat mig för den drycken ;-)

Här är temperaturen runt 38 - 40 grader på dagarna. I skuggan. Jag längtar efter regn och kyla. Lite snö skulle inte göra nåt heller.

Ha det bra!

Ditte sa...


Visst är det sorgligt när en familjemedlem inte längre är med. Men nu är han ju det men på ett annat sätt. Och en fin plats här han.
Önskar dig en bra sista veckan.

Susjos sa...

Va fint att ni tog hem Zenith igen, vi gjorde ju inte det med Maja...
Mintuu med chokladsmak har jag aldrig smakat, låter spännande. Tror faktiskt att Baileys finns med mintsmak också?

Än har du några semesterdagar kvar, njut av dem!
HA det gott!

Znogge sa...

Ja, det är tufft att mista fyrbenta vänner för de blir som familjemedlemmar.
Njut nu av sista semesterveckan för som vanligt så har tiden gått för fort.

Ha det gott!