torsdag 18 mars 2021

Kvällens nöje.

 Lite film igen då får det ju bli som så många andra kvällar.

Man är ju tacksam för allt som de gjorde en gång i tiden, vem minns inte "spik i foten" till exempel?
Köpte denna för längesedan på en "second hand" för film och musik.
En hundring tyckte jag det var värt då liksom nu.
 
Men de där butikerna blir ju färre och färre, vanliga skivbutiker likaså.
Streaming och internethandeln har nästan tagit död på den marknaden.
En naturlig utveckling, lite synd, men dock en naturlig utveckling. 
 
Kanske jag någon gång slutar köpa dvd och övergår till tex "netflix" men än så länge kör jag på som vanligt, är ju en gammal hund som inte riktigt lärt mig sitta ännu ;)
 

 Våra tomatplantor börjar ta sig, snart dags att föra över dem till kruka.
Vi får väl hoppas på några tomater i framtiden då, kul om man får ett par stycken iallafall ;)
 
 Ha en fin kväll.


 






7 kommentarer:

BP sa...

Du/ni är väldigt tidigt ute med tomatplantorna - tror jag i alla fall. Du kommer bli överlycklig när du tar första tuggan av en tomat som du odlat själv. Det går inte att jämföra smaken med importerade tomater som man köper på ICA till exempel. Vi odlade tomater en enda gång och vi kunde skörda dom till och med oktober. Och som sagt - inte en enda geting hela den sommaren. Getingar hatar Doften som stjälkarna avger.

Visst är det lite nostalgi över skivspelare och DVD-spelare. Vi har faktiskt kvar båda delarna, men använder dom nästan aldrig. Netflix har vi inte heller, vi kollar helt enkelt för lite på tv...

Ditte sa...

Hasse&Tage gillas hos mig också. Tror jag sett de flesta av deras shower live och även filmerna. Passerade idag deras "skrivarstuga" som ligger i Vitabergsparken, bara 20 minuter från där vi bor. Tänk så mycket roligt de har bidragit med.
Har inte heller "Netflix". Gick innan pandemin ganska mycket på bio. Kul att du har kvar dessa gamla filmer och de är ju roliga att se om.
Vad gäller "att sitta" så gör inte jag det heller.
Kul med era tomatplantor som är på gång. Säkert blir det en bra skörd.
Ha det så bra du kan.

Znogge sa...

Själv kör vi med Netflix och tycker att de har en hel del att se men visst finns DVD-filmerna kvar.
Lycka till med tomatodlingen! Hoppas den ska ge en rejäl skörd :D

God kväll!

Ingrid sa...

Jag har faktiskt en sån där Hasse o Tagebox jag också. Den fick Åke i julklapp ett år för många, många år sedan av en av sönerna. Man kanske skulle ta en titt på dem.
Ha en fin fortsättning på veckan!
/Ingrid

Susjos sa...

Va kul och gott med tomatplantor! Lycka till!
Å så kul med Hasse&Tages filmer, "Att angöra en brygga" är ju underbar!!!!
Ha en bra fredag och en trevlig helg!

Lotta sa...

Ingen Netflix hos mig ännu, även om jag är bra sugen ibland. Barnen har det ju naturligtvis och de berättar om alla bra serier som de följer och en del verkar väldigt spännande.
Så söta små tomatplantor, en bra början på en god tomat :-)

Nu är det äntligen fredag igen min vän!

Ama de casa sa...

Hasse&Tage har verkligen gjort många bra saker. Både tillsammans och var för sig. Vem minns väl inte Tages monolog om "Sannolikhet", till exempel. Så mitt i prick! Vi besökte faktiskt Harrisburg en gång och kollade på kärnkraftverket där. På håll, in kom vi inte. Kanske likaså bra det...

Håller tummarna för en riklig tomatskörd, fast ännu ser det ut att vara en bit bort innan det är dags att skörda ;-)

Ha en braig inledning på helgen!