tisdag 20 april 2021

Mobiltelefon måste man ju ha.

Sitter och funderar på att köpa en ny mobil här, har ju snart haft den nuvarande i tre år och nu börjar batteriet närma sig 85% av ursprunglig kapacitet..
Men nu strular det lite med laddningen också, har gjort rent laddningsporten längst nere på min telefon men det fungerade ändå inte härom dagen.
Provat några andra laddare idag och efter idogt "lirkande" tycks det ha börjat  fungera igen, hoppas det gör det fortsättningsvis också.
 
Även laddare slits väl ut antar jag. 
 Men visst vore det kul med en ny telefon, fast jag väntar helst ett tag till ;)
 
Skulle nog i ärlighetens namn även behöva en ny laptop också, fem år är den nu och skärmen är ju inte som den ska riktigt, men än så länge fungerar den ju, man ska inte klaga, dessutom tror jag frugan ska få en ny först, det är ju hon som sitter mest vid datorn.
Kostar ju lite sådana saker men man måste ju ha det.
Vi får väl kolla runt lite så man kan hitta ett bra pris. 

Tänk, förr hade man inget sådant alls.

 Men nu ska tisdagskvällen avhandlas, ha det bäst alla.
 
 
  



8 kommentarer:

Ama de casa sa...

Jag är sååå nöjd med min nya mobil, så kameran har fått gå i pension :-)
Har dessutom skaffat en "laddplatta" till den, så jag behöver inte stoppa in nån sladd. Perfekt!

Visst har tiderna förändrats! När jag var liten lekte jag med kottar, nu skulle det nog inte duga åt barnen :-D

Ha en fin kväller!

Znogge sa...

Vi har vant oss vid att ha tekniken och då vill vi helt enkelt att den ska fungera. Ja, tänk hur det var förr! Definitivt andra tider men om de var bättre är upp till var och en att avgöra ;-)

God kväll!

BP sa...

Det var väl cirka 6 veckor sedan som både min mobil och min dator tackade för sig. Å båda hade cirka åtta år på nacken, så jag klagade inte. Det var bara bita i set syra äpplet och köpa nytt. Gissar att du har en android. Skulle du vilja ha världens bästa kamera istället för en telefon skulle jag rekommendera Huawei, om märket inte är bannlyst i Sverige vid det här laget. Senaste Samsung lär också ha en väldigt bra kamera. Jag menar som daglig bloggare måste man ju definitivt prioritera kameran;-)

PS. Vad har du gjort med skärmen?????? Det har jag då aldrig sett. Ser ut som om du klistrat fast snus på den - av misstag alltså;-) DS.

Geddfish ♥ sa...

Man måste ha fungerande grejer. För ett år sedan kraschade min då 5-åriga laptop och jag köpte en ny.
Mina senaste mobiler har hållit i två år pga att laddningshålet kraschat (inget fel på ngn laddare). I maj är det två år sen den senaste, men jag har köpt en laddningsplatta, så mobilen bör hålla längre.
Lycka till med allt. Det är dyra prylar vi handhar och tillverkarna vet hur slipstenen ska dras ;)

Ditte sa...

Visst är det viktigt att ha fungerande grejer. Men en stor kostnad om du ska byta både laptop och telefon. Man räknar med att ett batteri till telefonen varar i ca. 3 år och det oavsett om man köper en för 4000 kr eller 10 000. Frågan är ju vad man använder telefonen till och vad man vill betala.
Förstår att det krävs att tänka på.
Önskar dig en bra kväll. Kanske mognar ett beslut.

Susjos sa...

Ja, tyvärr är det inga billiga prylar med ny mobil och laptop.
Jag köpte en ny Iphone för skatteåterbäringen, det var väl förra året på våren tror jag? En fröjd med nytt batteri!
Laptopen däremot är äldre, får se hur länge den håller!
HA det gott!

LillaSyster sa...

Håller med Ama om tfn Samsung galaxy s20 jag har den minsta modellen, maken en något större. Kameran är fantastisk =) Lycka till med inköpen

http://kraka.moah.se sa...

Grattis! En tusenlapp är inte att förakta. Grattis också till din hustru som fått sin första vaccinspruta. Du får väl en du också snart hoppas jag.