torsdag 13 maj 2021

Torsdag 13 maj 2021.

Min dator, som jag i skrivande stund har i mitt knä framför tv´n, sjunger nog på sista versen trots allt.
Var tredje dag får den "hicka" och samlar plötsligt in information som skickas till Microsoft innan den startar om.
Men jag är en envis människa, tänker köra på tills den sjunger "Han har öppnat pärleporten", så det så ;)

För övrigt en sång jag älskade som litet barn på gungan där jag sjöng för full hals och grannarna tyckte jag var så gullig så.
Min musiksmak idag har ju utvecklats till något annat, men lite nostalgi är det ändå när man råkar höra den någonstans.

Tänkte skriva något om mellanöstern här, men, vad ska man skriva?
"Here we go again" ligger ju nära till hands, ska det någonsin bli bra där nere?
Tragiskt är det ju hur som helst.

Men nu ska jag strax ställa mig vid spisen och förbereda dagens middag.
Lax med kokt potatis och någon sås till det ska väl bli bra, nedsköljt med något gott i glaset.
Detta ser jag fram emot. :)

Ha en fin kväll allihopa.

Bild från Rhodos 2018.


7 kommentarer:

LillaSyster sa...

Snart kan du hämta in potatis från balkongen! Mmmm något gott i glaset...här får vi köra på vatten ett tag till, men jag är galet sugen på rosévin- men det får vänta tills jag knaprat klart de inflammationshämmande tabletterna. Lax och potatis ska vi ha imorgon, blir nog skagenröra till som sås. Kul om min blogg inspirerar =) Njut av sommardagen, för det gör jag!

Znogge sa...

Själv hade jag valt att byta dator innan det vill säga velat ligga steget före men tycker du bara att hickan är okej så ;-)
Kan tänk mig att det var gulligt när du satt där och sjöng.
Här blir det biff och pommes - Husses favorit ;-)

Ha en fortsatt bra torsdag!

BP sa...

Känner mycket väl igen dina problem med datorn, och jag fick också krypa till kors i februari och köpa nytt. Jag väntade in i det sista, vilket var egentligen ganska dumt gjort. Kunde ha förlorat lite "arbete", men som tur var så lyckades Amir rädda allt. Hade iofs en hyfsat uppdaterad backup, men ändå...

"Han har öppnat pärleporten" fick jag googla. Inte riktigt min genre, inte din heller längre antar jag. Du är väl hårdrockare;-)

Ja, Mellanöstern - vad ska man säga. Där kommer det aldrig bli fred. Är såååå otroligt glad att vi åkte till Tel Aviv i drygt tre veckor i oktober 2013, där det var lugnt där. Mitt hjärta blöder när jag ser raketerna slå ned på platser som jag/vi besökt och älskat...

Geddfish ♥ sa...

Lax, sås och kokt potatis här också! Även hos yngsta dottern, hörde jag. Men hon hade dillstuvad potatis till.

Min förra dator kraschade rakt av så det var ingen pardon. Datorn innan den strulade så jag tröttnade. Jobbigt att ha något halvdant.

Jag är uppväxt med Pärleporten (föräldrarna var frireligiösa) och jag tycker den är fin. Hörde faktiskt den i en förbisusande cruisingbil idag, haha!
Ha det fint!

Ditte sa...

Trist när datorn krånglar. Men kanske är det bra att du har en "back up" plan. Det kan gå snabbt. Och "Pärleporten" kan öppnas för den snabbare än kvickt.
Lax låter gott. Här blev det vietnamesiskt. Riktigt gott det också. Särskilt att äta middag på balkongen. Och som goda tillbehör båtar i kanalen och +20 när klockan var 19.30
"Pärleporten," jodå den känner jag väl till. Tror dock inte den har svängdörr för mig.
Önskar dig en fin kväll.

Susjos sa...

Säger som de andra här, trist när datorn krånglar, du får väl förbereda dig på det värsta snart, men än så länge ser du till att den funkar, så bra! Vi håller tummarna!
Ler lite när jag för mitt inre ser dej som liten sitta och sjunga "Pärleporten", när jag googlar ser jag att hårdrocksgruppen "Black Ingvars" också har spelat in den låten minsann!
Så trist det som händer i Israel, invecklat och tragiskt är det! Tänk att jag var i Tel Aviv på ESC för inte alls länge sedan, 2019!
Åh, Rhodos...ljuvliga minnen förstår jag, tror minsann att vi var där samma sommar?
Ha en fortsatt skön helg!

Ama de casa sa...

Jobbigt när grejerna börjar kasta in handduken... Du kanske inte ska vänta alltför länge innan du skaffar en ny, eller så får du vara noga med att ta ordentliga backuper.

"Han har öppnat pärleporten" hade jag i en upppoppad version i en gammal telefon. En gång när vi satt på en liten bar som ägdes av ett engelskt par i en liten bergsby en bit härifrån så lyckades jag av misstag få igång den låten. Alan och Pippa (ja, hon heter så) skrattade gott åt det :-)

Hoppas maten och drycken blev till belåtenhet!

Ha en toppenfredag :-)