torsdag 23 december 2021

God jul på er.

 Så har julafton snart ankommit till guldkryckan och övriga fosterlandet.
Arbetsveckan  bestod av sk schemabrytande aktiviteter som denna gång var "pyssel" och se på film.
Tävling i pepparkakshusbygge ingick också.


Många bidrag där, ett från varje klass på skolan, vinnaren korades av skolans elevråd.

Men nu är det dagen före julafton, haft fullt upp i veckan, därav inga inlägg på bloggen, det får bli skärpning på detta. ;)

God jul på er, nu ska jag griljera skinkan.

9 kommentarer:

BP sa...

God Jul till dig och frugan:-)
Jättekul med pepparkakshusbyggen. Speciellt roligt för barn som inte fötts i Sverige eller som har föräldrar som inte kommer från Sverige. En riktigt kreativ tävling måste jag säga. Å hur såg det vinnande bidraget ut då? Är det huset i första bilden?

Gunnel sa...

Något pepparkakshus har det inte blivit här. Jag glömde lägga in om byggnadstillstånd. Ha en riktigt God Jul.

LillaSyster sa...

God Jul! Kul med pepparkakshustävling =) Ha en skön ledighet!

Susjos sa...

Fina pepparkakshus!
God doft i huset med griljerad skinka. Här ha ringen skinka griljerats, men maten har kommit från Ulriksdals värdshus!
Nu ska jag vidare mot jobbet!
God Jul Guldkryckan!

Ditte sa...

Vilka fina pepparkakshus! Och roligt att vara med och se eleverna bygga dem.
Önskar nu dig och fru Guldkrycka en riktigt God Jul-
Ha det så bra ni kan.

Znogge sa...

God jul er med och njut av ledigheten!

Ha det gott!

Anki sa...

Många härliga bidrag till pepparkakshustävlingen!
Ha nu en skön ledighet!
GOD JUL!

Ama de casa sa...

Vilka fina pepparkakshus!
Hoppas att skinkan blev till belåtenhet :-)

Ha nu en fin julafton och en riktigt GOD JUL!

Anonym sa...

Pepparkakshustävling (vilket ord!) i skolan!
Allting var annorlunda på 30-40-talet.
Jag blir ensam i dag men får besök i morgon.
Kommer i håg Mammas julskinka, men prinskorv
var min favoriträtt. Kul jul !

-ruth i Virginia