lördag 11 december 2021

Lördagsbloggen då med snö utanför fönstret.

Älskar ju snön som lyser upp i det tidigare så gråa och regniga utanför fönstret.
Lite slaskigt nästan de sista dagarna men nu snöar det igen lite och jag hoppas så att det får ligga kvar ett tag till.
Jag ska inte gnälla om dålig snöskottning men emellanåt är det nog så knepigt att ta sig fram om man är äldre, tur jag inte är äldre då, men frugan har ett litet helsike.
Hoppas det blir lite ordning i veckan som kommer så hon kommer ner till sitt inbokade besök hos diabetessköterskan.
 Ja, ni ser ju, funkar väl för undertecknad men många andra är ju inte så atletiskt lagda som jag ;)
Kan vara nog så knepigt att ta sig fram där.
Torsdagens begivenhet då, undrar om jag hinner hem från kneget, tror inte det.
Kunde ju vara kul, kanske, inte min grej egentligen men jag ska göra ett undantag, det KAN ju bli trevligt.
Och så kan man se om de åtminstone skottat runt tältet ;)

Men nu ska jag nog ta och sätta igång med middagen, lax med kokt potatis står på menyn, gott gott.

Ha en fin lördag allihopa.

8 kommentarer:

LillaSyster sa...

Mmm det ser lite slaskigt ut, blir än värre att ta sig fram om det fryser till ordentligt. Tung blötsnö här också. Det var tidigt mingel, inte många som hinner hem till det. Hoppas att laxen smakade bra. Fortsatt trevlig helg!

Znogge sa...

Visst lyser snön upp, helt klart, men här har den regnat bort.
Låter gott och lax är alltid ett säkert kort. Här blir det tacos för det gillas av barnbarnet, ja av oss med :D

God lördagskväll!

BP sa...

Så trevligt av Willhem att bjuda sina hyresgäster på glögg och mingel. Tycker absolut att du ska tacka dem med din närvaro. Jag menar är det bara några få som deltar är det ju ändå en besvikelse nu när bostadsbolaget gör en ansträngning.
Så mycket snö ni har. Ovanligt, eller?! Vi har plusgrader och gårdagens regn såg till att allt vitt är ett minne blott. Hoppas frugan har ett par icebugs, då slipper hon halka på underlaget. I nollåttaland klagar många att man snöröjer på cykelbanor men inte på trottoarer...

PS. Det var nytt för mig att även din trevliga fru har diabetes. Men med två diabetiker i familjen så lär ju kosten bli extra hälsosam;-)

Ditte sa...

Jag tycker ju att snö i sig lyser upp. Värre är det med slask och halka. Man får ju gå som en pingvin och vagga fram.
Här regnade snön bort igår så idag var det snö och halkfritt.
Vad trevligt att "Wilhelm bjuder in. Ta och titta förbi på vägen.
Önskar dig en fin helg.

Gunnel sa...

Lax är alltid gott. Idag fastnade en bil i drivorna här utanför på gatan. Nog borde kommunen se till att det går att ta sig fram någorlunda. Jag tänker på om ambulansen blir tillkallad. Ha det bra.

Anki sa...

Snön lyser upp, men är i övrigt inget kul - i alla fall inte när det är omväxlande kyla och töväder.
Trevligt att Willhem bjuder sina hyresgäster på lite julmingel, men lite konstig tid för dem som har ett jobb att sköta,
Lax - mums ... favoritmat i alla dess former.
Ha en bra tredje advent!

Ama de casa sa...

Fint med snö (på bild), men lite trist när det börjar slaska och inte skottas för en bättre framkomlighet. Tur att du är så smidig! Men ta det försiktigt där ute...

Ha en fin tredje advent!

Susjos sa...

Här har snön smält bort, så jag tog inga kängor med broddar när jag gick ut idag, men det var helt fel, för det var isigt på promenadvägarna, höll på att ramla vid ett tillfälle! Det blev en långsam promenad idag.
Hoppas du hinner hem och kan vara med på lite julmingel på torsdag. Jag skulle på glöggmingel idag med släkten, men si, det blev inställt på grund av sjukdom, många som var förkylda där hemma hos dem, så då är det bäst att ta det säkra före det osäkra, men visst är det trist.
Ha en fin tredjeadventskväll och bra start på veckan!