söndag 27 februari 2022

Lördagens små begivenheter?

Ja inte var det mycket vettigt som tröskades igenom där direkt, jo, jag lyckades faktiskt städa köket lite, i övrigt var det stiltje med det mesta.
Längesedan jag var så trött på en lördag, fattar inte varför men det är väl inte meningen att man ska förstå allt här i världen antar jag.

Men idag är jag ju desto piggare, tacksam för det.

Imorgon är det dags att åter följa elever till praktik på ett gymnasium nere i stan, fyra dagar kommer jag att befinna mig där denna gång och kommer således inte befinna mig på ordinarie arbetsplats förrän på fredag.
Kul att få vara en del av detta och utöver det se var ungarna ska studera efter grundskolan som de lämnar till sommaren.

Men nu längtar vi väl till sommaren igen, att få sitta ute i vår oas med en kopp kaffe/te och njuta av värmen.

Ha en fin söndag nu alla.



9 kommentarer:

Gunnel sa...

Det ska verkligen bli skönt nr man kan tillbringa mer tid utomhus och sitta och fika.

znogge sa...

Det låter som om en omväxlande vecka väntar dig. Inte helt fel skulle jag vilja säga.
Visst längtar man efter varmare tider nu!

Ha en god söndag!

LillaSyster sa...

Ja tänk när det är så där grönt och skönt på balkongen igen. Oj vad man kan längta! Ibland är man bara så där trött- bara att lyssna på kroppen =) Ha en bra kväll!

BP sa...

Idag hade du faktiskt kunnat sitta på balkongen här. Eller jo, jag gjorde det i alla fall med en Nespresso. Å utan att ha vinterjackan på eller ens infravärmaren. Solen värmer helt klart!
Kul att höra att du är pigg igen idag, troligen även imorgon. Det brukar ju bli så att man piggnar till lagom till arbetsveckans början.
Skoj att du trivs med jobbet, och den här gången verkar det ju vara "permanent" och inte bara tillfälligt.
Önskar dig en rolig start på "nya" arbetsplatsen:-)

Ditte sa...

Skönt att du är piggare idag. men viktigt också att ta till sig och acceptera dagar när man är trött.
Vad roligt att följa med eleverna ut på praktik.Blir ju att se dem i ett helt annat sammanhang.
Önskar dig en riktigt bra vecka.
Hoppas du hinner blogga lite och berätta.
Ha det allra bäst-

Anki sa...

Ser ut som du har en trevlig arbetsvecka framför dig!

Ama de casa sa...

Kul med variation i jobbet och nyttigt för eleverna också :-)

Vilken underbar bild! Nu tar vi ett stort kliv in mot våren imorgon när mars marscherar in :-D

Ha en fin start på veckan!

Herr Nilssons Fru sa...

Vi har haft jättefint väder över helgen o fortfarande så man kan inte annat än att vara pigg :) Vad kul att följa med elever o se deras nästa skola. Skolan där de stora allvaret börjar. Skit med detta som händer i Ukraina, så onödigt och hemskt, varför har denna man makt.
Man kan sitta ute här o dricka kaffe i solen, gubben min gjorde det i helgen men jag måste passa mig för solen, tyvärr.
Kramiz

Lotta sa...

Jag längtar också till lite grönska. Vissa av mina lökväxter hade tittade fram när jag var på ön. Det ger hopp. I min solhörna var det både lä och varmt. Synd man måste hem för att jobba.
Önskar dig en finfin torsdag, hoppas du får ny energi till kommande lördag :-)