måndag 11 april 2022

Snart dags för det sista....

med vårt stambyte.
Det är nu det stora arbetet ska utföras tydligen.
Två veckor utan vatten, hujeda mej, får väl bli att duscha på kneget i värsta fall.
Den mobila toaletten är väl heller ingen höjdare, men betydligt bättre än att gå ner på gården där två vagnar står uppställda för ändamålet...urk.

Dagens yrkesutövande utföll till belåtenhet, jag åt till och med i matsalen idag vilket jag i vanliga fall endast gör på torsdagar då jag måste ha koll på en och annan elev.
Veckans matsedel då:
Återstår att se om de följer schemat resten av veckan också, inte alltid det blir så.

Veckans DVD-serie får bli denna, andra gången jag tröskar igenom den, nån gång kanske man kan hitta originalserien, hoppas hoppas.

Kapten Blåtand och undertecknad tillönskar er en fin fortsättning på veckan.

(Perfekt klädhängare) ;)

6 kommentarer:

BP sa...

"Bara" två veckor utan vatten;-) Du kan vara glad att din hyresgästförening valde relining och inte "riktigt" stambyte. Om jag minns rätt stod vi utan vatten i 6 veckor, men vi flydde ju landet under tiden. Torrtoan använde vi aldrig. Gick ner till källaren och duschade gick på toa där. Nej, torrtoa - där går gränsen. Ungefär som ett utedass, fast utan lukt stod det på "tunnan". Över min döda kropp;-)
Er veckomatsedel är helt okej. Är det samma mat för elever och personal. Jag menar det är ju påsklov trots lovskola. Så det är verkligen omtänksamt att skolmatsalen är öppen den här veckan.

Allo, allo har man ju sett både en och två gånger. Den serien av en av min mans favoriter.

Perfekt med en "betjänt" som Blåtand. Älskar det skelettet:-)

Önskar dig också en fin fortsättning på den korta påskveckan:-)

Ditte sa...

Kämpigt med stambyte och bo hemma. Men ofta är ju inte alternativen ganska få. Tyvärr.
Bra dp att jobbet fungerar i alla fall. "Alltid något sa han som såg Åmål".
"Allo Allo" är så bra.
Önskar dig också en fortsatt bra vecka.

Ama de casa sa...

Fy vad jobbigt att vara utan vatten så länge... Men det är väl nödvändigt antar jag.

Den serien älskade jag när den gick på TV i forntiden, men jag har inte sett den sen dess.

Ha en braig dag!

LillaSyster sa...

Hu, utan vatten/avlopp både i kök och badrum ....ingen höjdare, du får bunkra upp på balkongen så att ni har till att vattna växterna med. Här blev det spagetti och köttfärssås till lunch - blev helt galet sugen på det, tur att det fanns färdig köttfärssås i frysen så det gick snabbt att laga till då jag kom hem vid två tiden. Ha en bra eftermiddag!

znogge sa...

Det låter så där får jag väl säga men skönt när et väl är klart. Vissa arbeten drar helt enkelt med med sig än annat. Hoppas det går så smärtfritt som det bara kan ändå.

Ha det gott!

Susjos sa...

Inget vatten på så länge?? Men hua! Hur funkar det när man ska laga mat och diska t.ex? Tufft! Men det blir väl bra när det blir färdigt!
Ha en fortsatt fin vecka, och snyggt att Herr Blåtand kan vara klädhängare!