söndag 22 maj 2022

Jaha, då avslutar vi snart denna helg.

En fin helg blev det ju, solsken och hyfsat klimat utomhus, som gjort för att sitta på balkongen. 
Så fick det bli även om det var lite mulet igår.

Men nu är vecka 21 på ingång, en fin vecka kommer det att bli, är min känsla, endast måndag till onsdag denna veckan och resten ledigt.
Onsdag är till och med en studiedag, en onödig sådan tycker de flesta av oss men ändå.
Är ju ont om dagar nu där ungarna kan få förkovra sig fram till sommarlovet, men lovskolan står ju där beredd att ta emot dem för att få upp sina betyg vid behov.

Vår "oas" börjar växa till sig, bara lite till nu som ska ut dit i form av växter, ska bli skönt när allt är klart.

Nato?
Vad tycker ni?
Själv tror jag det är det enda rätta i tider som dessa, vi får se om jag har rätt.

Ha nu en underbar söndag alla.

10 kommentarer:

znogge sa...

Själv tycker jag tvärtom. Eller säg så här, jag tycker det är ett stort beslut som inte ska hastas fram. Personligen tycker jag det går för fort och blir ett beslut som nästan fattas i panik. Sverige har varit alliansfritt så länge men nu vänder politikerna på en femöring. Den som lever får se...

God söndagskväll!

LillaSyster sa...

Vilken härlig oas ni har där på balkongen. Önskar dig en fin kortvecka))

Åke sa...

Jag tror faktiskt på Nato. Tänk att hamna på i samma position som Ukraina. Tror inte vi överlever många dagar faktiskt.

BP sa...

Vilken fin helg du har haft! Det har vi också. Soligt, varmt och roligt! Å din oas ser helt underbar ut. NJUT hela sommaren!
Vad gäller NATO så tycker jag inte att man ska reta upp en björn som sover, eller rättare sagt en björn som sedan den 24 februari håller på att förstöra Ukraina.
Att gå med i NATO just nu är som att krypa till kors. Så, här håller jag inte med dig riktigt. Men som du vet är jag ju rätt hopplös på allt vad politik och religion heter.
Ha en riktigt bra korttidsvecka nu!

Susjos sa...

Så härligt med en grön oas på balkongen, jag är omöjlig med gröna växter, så ännu har jag inte köpt något till balkongen, men nåt ska väl bli.
Vad gäller NATO är jag lite kluven, tyckte det gick lite väl fort, och tänker lite på mina söner och barnbarn som kanske måste ut i krig i framtiden....
Ha en fin söndagkväll!

Geddfish ♥ sa...

Vilken underbar oas som ni har fått det till! Jag väntar in lite till för att fixa min oas.
Vad gäller NATO så är jag positiv. Det är andra tider nu och vi med dem. Inte ska vi lyda order från rysse.
Jag har son och svärson som utbildar sig och övar ständigt i Hemvärnet. Det är viktigt att ha ett försvar.

Ditte sa...

Så fin balkongen är och verkligen grönskande. Och med bara lite kvar är det sen bara att slå sig ner. Men antar att det behöver vattnas och lite annat vad gäller omvårdnad.
Förstår att det blev en skön helg.
Och en kort vecka förstår jag känns bra. Ja, ungarna lär väl få ta sommarlovet till hjälp om de inte fixat betygen hitintills.
Vad gäller NATO tycker jag det är bra. Sverige har ju inte direkt varit neutralt sedan möjligen före andra världskriget. Kanske man begripit det nu. Och Sverige ska ju inte handla på ett sätt för att Putin inte ska bli putt.I övrigt kan ju inte Sverige förvänta sig hjälp vid ett angrepp och här har man rustat ner i mängder av år.
Önskar dig nu en bra start på veckan-

Ama de casa sa...

Härligt med en kortvecka :-)

För min del känns det som om Sverige redan är med i NATO, det fattas bara lite pappersunderskrifter för att bekräfta det hela...

Ha nu en fin måndag!

Veiken sa...

Vilket ögongodis ni har på balkongen. Fint.
Jag är försiktigt positiv till NATO, om vi kommer in.Erdogan och kanske någon mer kan stoppa hela projektet!

Veiken sa...

Himmel jag hade glömt att det är Kristi Flygaredag i morgon. Tänkte inte på det när jag kommenterade förut.