lördag 18 juni 2022

Skolavslutningen.

Tisdagens skolavslutningen blev som förväntat, hyfsat väder, flaggan lyckades de få upp hela vägen, först såg det ut som någon avlidit men sen lyckades de få den hela vägen upp.
Ljudanläggningen var bristfällig, för andra året i rad, jaja, så kan det vara ibland. ;)

Så nu har man en hel hög elever, återigen, som man kommer sakna, men nu har de gått ut i verkliga livet utan skolplikt, nu är det upp till dem.
Lycka till, vi finns här om det är något.

Själv fördriver jag tiden med att återigen se på serien med macahans, barndomsminnen och barndomskänslor, antar jag, min barndom var en idyll och macahans var som grädden på moset. ;)

Ha det fint nu alla så ska jag kolla in till er i helgen.
Ta hand om er.
 

8 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Många av de där serierna såg jag med mina barn.
Önskar finfin helg och nu är det väl Sommar-Sverige!

Ingrid sa...

Visst såg man på Macahan när den serien gick i slutet på 70-talet.
Ha ett skönt sommarlov!
/Ingrid

znogge sa...

Då hoppas vi att det går väl för eleverna i det fortsatta livet!
Minns att jag satt som klistrad när det var Macahan på TV.

Önskar en fin lördag!

LillaSyster sa...

Tur att de lyckades med flaggningen, nästan viktigare än ljudet =)
Ha ett skönt sommarlov!

BP sa...

Första bilden är en höjdare! Bra där!
Alltså om ljudanläggningen var bristfällig redan ifjol, borde man ju lämnat in den för reparation kan jag tycka. Annars är det bara pinsamt - tycker jag då.
Macahans är faktiskt en serie som även jag har följt i min barndom/ungdom. Märklig, för du är ju bra mycket yngre än jag;-)

Ditte sa...

Vad trevligt med en lyckad skolavslutning och roligt att flaggan kom hela vägen upp.
Ja, dessa ljusanläggningar. Pust! Visst kan en bli trött. Inte minst när man haft extremt god tid att laga dem.
Ja, eleverna vandrar vidare och nya utmaningar möter dem. Precis som det ska vara.
Ler när jag ser Macahens. Följde den i yngre ålder.
Önskar dig en fin helg.

Susjos sa...

Grattis till sommarlovet får man väl säga till alla skolungdomar!
Macahans glömmer man inte, nostalgi på hög nivå! Ha en fortsatt fin helg!

Ama de casa sa...

Ja nu är verkligheten här på riktigt för många...

Ha en skön söndag!