lördag 2 juli 2022

Och så var det äntligen semester.

Kan väl inte påstå att det var någon större energi som man lade på kneget dessa sista dagar, matade fiskarna, flyttade lite möbler, bar över ett par kassar med läromedel till en av mina favoritlärare som bytt byggnad att arbeta i.
Blir riktigt fint det där tror jag men själv blir jag kvar på högstadiet, tror jag, man vet ju aldrig...egentligen.
Man får "tro" mycket när man arbetar som elevassistent. ;)

Men nu blir det väl att komma in i "semesterlunken", lär ju ta några dagar precis som vanligt, men snart så.
Zillen är glad över att ha mig hemma igen minsann, nu är det han och jag hela semestern, han och de övriga förstås men han ser nog mig som sin personliga assistent. ;)

Ha det bäst nu alla.

7 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Ja, man är ju kattens tjänare. Eller personlig assisten, som du skrev.

Önskar en trevlig och sympatisk semester!

znogge sa...

Ja, det där med att människan är kattens tjänare känner vi till så klart att din uppgift blir Zillen ;-)
Ha en bra start på semestern nu och njut!

LillaSyster sa...

Zillen behöver absolut en assistent =)♡ Vi kattägare är slavar... Ha nu en alldeles underbar ledighet!=)

BP sa...

Hahaha! Bra att du är personlig assistent till Zillen, då glömmer du inte dina arbetsuppgifter.
Njut nu av dina fem veckor hemma. Du brukar ju kunna göra det utan större problem. Svårare att vänja sig vid jobb igen efter så lång tid;-)
Önskar dig en härlig, varm och solig semester på bästkusten:-)

Ditte sa...

Skönt med semester. Och en del av jobbet tar du ju med dig hem nu till Zillen.
Önskar dig fina dagar och nu en riktigt bra helg.

Anki sa...

Att ha katt ... ja, det är att vara tjänare, eller personlig assistent. Vad gör man inte för att passa upp :)
Önskar dig en fin semester Micke! Det är du värd!

Susjos sa...

Härligt med semester! Hoppas du får en skön fin semester och få njuta av Zillen och dina andra nära och kära!
Ha det gott!