söndag 24 juli 2022

Söndagsbloggen.

 Då är tredje veckans semester strax avslutad och visst är det skönt att njuta av sin ledighet som man så väl förtjänat efter ett års idogt slit på skolan där jag arbetar.
Träffade på en av kidzen igår, var kul att se  eleven tyckte jag, vet inte om eleven tyckte det var lika kul att se mig. ;)
Bra elev det där iallafall.
Idag blev det hemleverans av maten, ibland får man ju göra det lätt för sig, det är vi värda tycker vi.
Ser ju inte så aptitligt ut kanske men det var godare än man kanske kan tro iallafall. ;)
Årets första potatisskörd i veckan blev ju inte så många men de räckte till två måltider iallafall, en skörd till har vi att se fram emot, inte så prisvärt kanske men man gör det ju för att det är kul och att de är RIKTIGT färska.
När den väl fick "ligga till" sig lite så var den faktiskt helt ok våran svarta paprika som vi tog in härom dagen.
Men de andra får allt hänga kvar därute ett par veckor till eller så.

Ha det bäst nu alla.

5 kommentarer:

znogge sa...

Jag tyckte maten såg helt okej ut. Ibland får man faktiskt värdera den inre skönheten mer ;-) Kul att den svarta paprikan inte var helt hopplös. Ju mörkare färg desto starkare men det stämde kanske inte...

God söndagskväll!

Ditte sa...

Ibland blir ju inte mat så bar på bild men smakar desto bättre-
Så roligt med er potatisskörd- Grattis. Och färskare finns inte och inte heller bättre.
Kul att den svarta paprikan var ok. Och nu finns ju de andra kvar att testa.
Önskar dig en fin kväll och bra start på veckan.

Ingrid sa...

Visst kan man unna sig en och annan hemleverans då och då.
Ha en fin söndagskväll!

BP sa...

Nu blev jag faktiskt aningen besviken. Jag syftar på sista bilden av den svarta paprikan alltså. Jag menar den är svart utanpå men är den då inte mogen inuti för att den är grön? Eller så "låtsas" den var en gammal vanlig paprika som är grön - fortsättning följer hoppas jag:-)

Potatisskörden var väl helt okej och jag gissar att småttingarna var de godaste potatisar du någonsin ätit.

Hemlagad hämtmat är standard här tyvärr. Du vet hur det är att vara lat, eller hur;-) Du kunde ha varit trevligt och skrivit vad det är som finns i boxen där. Ja, salladen ser jag ju, men resten... Okej pommes frites ser jag också. Å köttet - är det kebab eller;-)

Önskar dig en fortsatt fin semester:-)

Lotta sa...

Här sitter jag på jobbet och blev grymt sugen på maten du bjuder oss läsare på. Misstänker att du mumsat i dig den själv. Potatisen så också goda ut , hoppas de smakade. Skönt att du har ledigt lite till.
Njut av allt gottigt :-)