måndag 8 augusti 2022

Mjukstart blev det...

inte fel alls.

Först tackar jag för era idéer om biblioteket på min skola, bra tankar om det tyckte jag, vi får väl se vad som händer.

Det är ju internationella kattdagen idag har jag läst mig till i bloggvärlden, och visst är det en dag jag totalt hade missat annars.
Har ju alltid haft katt förutom när jag bodde på Hisingen ett år i början av 90-talet.
Har jag katt så mår jag bra, så har jag alltid sagt och tänkt.
Tyvärr har ju katter ofta en låg status i samhället, jag tror, och hoppas på, att det är på väg att förändras till det bättre.
Vår nuvarande "besättning" i hemmet, älskar dem verkligen.

Men nu blir det strax middag här, falukorv med kokt potatis.
Det ska nog gå bra.

Ha det bäst alla.
 

8 kommentarer:

Anna i Portugal sa...

Älskar katter, men är dessvärre allergisk så kan inte ha dem inne. Men har ett gäng vildkatter i trädgården och det är härligt! Dessutom har dottern världens finaste katt som jag får bilder på titt som tätt. En behöver ha katter i sitt liv, på något sätt :D

LillaSyster sa...

Åååå man vill ju bara kör ner huvudet där och gosa med katterna - så fina!
Jag hoppas som du att statusen är påväg upp. Har man katt så mår man bra så sant =) Skönt att du fick en mjukstart. Ha en fin kväll, här ska bli färsk pasta och köttfärssås från frysen=)

Carita Liljendahl sa...

Jag är inte direkt en kattmänniska men jag tycker om djur OCH därmed även katter. Mest hundar dock. Just via FB gick det ju inte i dag att undvika att det är Kattens dag 😂

BP sa...

En kort arbetsdag ser jag. Perfekt start på höstterminen:-)
Är tyvärr ingen djurmänniska. De enda husdjuret jag kan tänka mig är en sköldpadda. Är uppväxt med två stycken. Du vet de skäller inte, tappar ingen päls och är allmänt långsam och osynlig;-)

Så tidigt ni äter middag. Håller man sig hela kvällen om man äter en tidig middag...

http://kraka.moah.se sa...

Så fina katter du har!

Skönt med mjukstart på jobbet. Ha en fortsatt bra vecka!

Ingrid sa...

Vilka fina katter du har!
Kram, Ingrid

Ditte sa...

Era katter är verkligen fina! Nu har jag ingen katt men hade helt missat att det var deras dag idag.
Skönt att det blev en lugn start för dig på jobbet efter semestern och hoppas det blir så resten av veckan.
Ha det bra!
(Och roligt om något händer med skolans bibliotek som kan vara till gagn för eleverna)

Hannas krypin sa...

Åh det måste jag berätta för min dotter om internationella kattdagen. Hon älskar katter.