torsdag 22 december 2022

Sista arbetsdagen för detta år.

 Så fick då kidzen äntligen gå hem på sitt jullov och vi vuxna fick en fika och ett fint avslut för denna termin.
Det är ganska skönt får man ju erkänna när man faktiskt slipper saltgruvan för ett tag och kan njuta av en fin jul med alla tillbehör istället.
Man är trött nu, riktigt trött och när jag och frugan äntligen har ordnat till allt inför julen och kan koppla av lite, då är det ju underbart att slå sig ner i soffan med en julglögg i högsta hugg.

Minns reklamen för "Blossa" glögg på tv, tog lång tid innan jag insåg att de sjöng B.L.O-S.S.A och inte P.L.O-S.S.A.
Kunde inte begripa vad PLO hade med julen att göra. 
Men min briljanta slutledningsförmåga löste det ju till sist iallafall.
IQ modell vedträ. ;) 

Men nu blir det soffan som gäller resten av kvällen, lite tv-serie kanske på min DVD-spelare.

Tillönskar er en fin kväll.

8 kommentarer:

BP sa...

Låter som en bra avslutning av det här året. Nu kan du ha sovmorgon i 17 dagar. Inte fel alls!
Skrattade gott åt PLOSSA glögg. Kan inte minnas att jag sett reklamen, men PLO vet nog inte ens vad BLOSSA eller PLOSSA är för nåt;-)
Önskar dig en fin första jullovsdag med sovmorgon:-)

znogge sa...

Vet precis hur det kändes så njut nu av en riktigt välförtjänt ledighet!

God kväll!

Ditte sa...

Skönt med jullov! Nu kan du pusta ut. Kul det där med Blossa....
Njut nu av ledigheten.

Äventyret framtiden sa...

Härligt att du har ditt efterlängtade jullov nu! PLOssa på, du och din fru! ;).Bara njut av att vara lediga !

Allt gott!

Susjos sa...

Haha, vem minns inte den reklamen med B L O S S A, eller som du trodde Plossa! Lätt at thöra fel, fråga mej med min dåliga hörsel, häromkvällen fick jag rapport på jobbet , och de nämnde att en kvinna hade en man som pratade danska, men ack så fel jag hade, förstod det när jag kom in på rummet att dansk det var han inte, snarare spansk! ;.)

Ha nu en skön julledighet!

Anna i Portugal sa...

Njut av efterlängtad ledighet, njut av jul, katter och varandra. Och allt annat ni kommer på! God Jul!

Gunnel sa...

Även om det är en del år sen jag slutade jobba minns jag fortfarande den underbara känslan av att gå på jullov. Njut så mycket du kan. Kram

Åke sa...

Så skönt att sista arbetsdagen är gjord. En annan går sjukskriven till den 28, sedan får vi se vad doktorn sägen den 27:e.