söndag 26 februari 2023

Söndagsbloggen.

Slår mig själv med ett cd-fodral i huvudet, skärp dig guldkryckan.
Men det hjälper inte, jag känner en liten tillfredsställelse med att gå till jobbet imorgon, hujeda mej, jag måste vara sjuk, nog bäst jag sjukskriver mig för hallucinationer. ;)

Melodifestivalen avverkades på tv här igår kväll, inte min favoritsysselsättning som ni ju vet men man sitter där ändå, jag höll på Loreen, gillar henne verkligen och dessutom gick det ju bra för henne igår trots det lilla avbrottet där.
Men att hon skulle gå vidare var väl väntat förstås, Loreen är ju Loreen.

Snön som kom här i veckan försvann ju, ingen är tacksammare än jag, underlättar min yrkesverksamma vardag riktigt mycket.
Jag slipper gå och öppna dörrar hela tiden för att släppa in eleverna, vi låser ju alltid dörrarna till högstadiet numera när det är snö.
En taktik som är riktigt bra, det fungerar helt enkelt.

Men nu blir det väl att slappa på soffan resten av denna söndag, ja, så får det bli.

Ha det fint alla.



9 kommentarer:

LillaSyster sa...

Slappa i soffan du=) det är du väl värd.

znogge sa...

Visst var det givet att Loreen skulle gå vidare och hon gjorde ett gott jobb.

Så skönt att snön är borta för det underlättar en hel del vet jag av egen erfarenhet.

Ha det nu gott i soffan :D

Anna i Portugal sa...

Slappa är skönt! Och välbehövligt emellanåt. Här blir det samma sak, har precis sett skid-VM som förgyller livet lite extra mkt just nu.

Åke sa...

Melodifestivalen klarade jag mig allt ifrån, förra helgen var vi bortbjudna och då klarade jag mig inte… så embarmeligt dålig musik trodde jag det inte fanns. Nu har jag dock inte hört Loreens bidrag. Förra veckan ville jag rösta på afrodite men då sa dom att jag fick ringa 112. Jag önskar dig en trevlig start imorgon nu.

BP sa...

Trodde aldrig att jag skulle få läsa att du faktiskt ser fram emot att gå till jobbet imorgon. Är du säker på att du inte är sjuk;-)
Mellon avverkades här också, och om jag hade röstat så hade min tolva gått till rockgruppen. Loreen var bara för mycket.
Sedan är jag avis på att snön är borta hos er. Det är den inte hos oss. Det var 6 minusgrader i natt och dagen en minusgrad är tyvärr väldigt snövänlig...
Önskar dig en riktigt rolig måndag nu när du för en gångs skull är så förväntansfull;-)

Geddfish ♥ sa...

Jag höll också på Loreen, fast jag såg inte programmet jag var på fest ju 🥰
Kul att du längtar till jobbet för snart är det måndag.
Ha det så himla gött!

Äventyret framtiden sa...

Aj aj, kapten! :)
Så fint om du plötsligt tycker att det ska bli roligt att gå på jobb!
Grattis, det måste ju kännas skönt!
Ha det fint!

Ditte sa...

Jag tittade sista halvtimmen och det räckte, Prkar inte med programledarna. Däremot såg jag Carola. Riktigt bra i mitt tycke. Vad gäller Loreen så gillade jag biten. Men inte direkt "förpackningen". Skönt att ni blev av med snön . Här är den kvar i mindre mängder och gör det halt på sina ställen.
Hoppas du haft en bra söndag och har laddat inför en ny jobbvecka.

wiper sa...

Du är för rolig ;). Du trivs på ditt jobb och det är ju toppen. Lorren var verkligen bäst. Hon har en fantastisk röst och har en dramatik i sina nummer.

Annars tycker jag årets festival är en av dom sämsta enligt mig. Bra med låsta dörrar på skolor numera eftersom man inte vet vad som kan hända annars.

Ha det bra själv Micke
Hälsning från Malin