tisdag 28 mars 2023

Tisdagsbloggen.

 Blev en kortare arbetsdag igår då jag hade tid för röntgen inför operationen.
Hade ju lite tid i väntrummet och kollade in på Unilabs hemsida med mina uppgifter.
Fann då röntgenbilderna från 2020 när jag var där sist.

Ja, inte var det vackert då, ska bli intressant att se om det blivit någon förändring.
Är ju helt tomt där, hujeda mej. ;)

Ramadan är i full gång på skolan och i den muslimska världen, barn ska ju inte fasta men går de i 7-9 så får de ju bestämma själva, lite ställer det ju dock till med i form av irritation hos dem.
Blir intressant att se hur detta utkristalliserar sig när det närmar sig Eid, Islams julafton typ.

Men nu tillönskar jag er en fin kväll.

5 kommentarer:

BP sa...

Ja, polyper känner jag ju igen. Hade också sådana när jag var väldigt liten - typ 8-10 år. Men sådana sofistikerade "ultraljudsbilder" fanns inte på den tiden. Blev i alla fall av med dom och halsmandlarna.


Då mindes jag alltså rätt - att du genomgick en operation förut. Nu förstår jag inte vad jag tittar på, för bilden du lägger upp ser ut som en gravidmage;-)

Ha en skön kväll du med!

PS. När blir du opererad? DS.

znogge sa...

Nej, små barn ska ju inte fasta men flera elever på mellanstadiet brukar göra det. Själv tycker jag att de är för små och det märks tydligt att de inte orkar. Nåja, det är ju oftast deras eget val.

Själv blev jag av med halsmandlarna och tur var väl det.

Önskar en god kväll nu!

Anna i Portugal sa...

Hoppas röntgen gick bra och att op-planerna står fast. Det är ju bra de kan få bestämma själva när de börjat 7:an. Jag skulle aldrig klara fasta på det viset, så jag är otroligt imponerad. Men gör en det av egen övertygelse är det kanske inte så svårt :)

Äventyret framtiden sa...

Lycka till Guldkryckan!

Jag håller tummarna och önskar dig en fin onsdag!

Ditte sa...

Bra med röntgen och ordentlig genomgång inför din planerade operation. Och det är ju alltid bra att själv veta och hänga med på ett hörn.
Har alls ingen erfarenhet av trassel med polyper men har läst på en del.
Ja, detta med fastan kan ju bli knepigt och inte minst nu när det är ljusare ute. Men orkar inte eleverna hela dagarna kan de kanske gå hem och ta med sig skoljobbet.
Hoppas du haft en bra kväll och en bra tisdag.