torsdag 9 mars 2023

Torsdagsblogg

 Ja det var ju sjutton så mycket snö det kom idag, tyckte det var mycket igår men det var ju rena solsemestern i jämförelse, nästan. ;)

Rejält med snöbollskrig letade sig in i korridorerna idag, vårt knep med låsta dörrar fallerade idag, det finns ju nödutgångar, eller "nödingångar" som det ju ändrades till istället.
Fast egentligen handlade det om att vi hade liiiite kort om personal, men så kan det bli ibland.
Lyckades ju ta mig till spårvagnen hem idag trots snöyran, nog det enda färdmedlet jag liter på i snöstorm nu för tiden, bussarna har ju en tendens att slira i backarna.

Hem kom jag iallafall, helskinnad. 

Väl hemma blev det fläskfilé med kokt potatis till middag, min fru är fantastisk i köket.
Men nu blir det soffan resten av kvällen, skulle vi bli insnöade till imorgon så får de debitera någon annan än mig, full lön ska jag ha ändå, så det så. ;)

Ha en fin kväll alla.

10 kommentarer:

LillaSyster sa...

Klart att du ska ha full lön♡
Skönt att du kom hem helskinnad. Har börjat att snöa här nu igen......vill inte! Ha en bra kväll.

znogge sa...

Även ni har fått rejäl vinter förstår jag! Efter ett antal år i skolans värld vet jag nu vad snön kan generera och det är inte helt lätt att ligga steget före. Låsta dörrar i all ära men det brukar kunna kringgås. Tycker synd om städpersonalen så egentligen borde hämplingarna få städa upp efter sig.

Mmm... Vilken god middag så hade det så så gott på soffan!

BP sa...

Då fick ni eländet igen efter gårdagens smocka. Det slapp vi - än så länge vill säga.
I Göteborg finns det åtminstone pålitliga spårvagnar. Det gör det inte här. Då ställer man helt sonika in all busstrafik i stor-Stockholm. Trodde det var bara i Norrut bussarna stod still, men enligt bästisen var det i hela Stockholm.
Snöbollskrig - minns du när vi var unga;-) ??? Å det är ju som tur är inte du som måste städa upp efter ungarna...
Hoppas att du slipper snöeländet imorgon...

Äventyret framtiden sa...

Livet är spännande mitt i vardagen. Får man hoppas på något? Hoppas att du blir insnöad och inte behöver gå på jobb, utan bara lyfta full lön och äta god mat som din fru lagar. :) Lycka till!

Glad torsdagskväll!

Ditte sa...

Aha, snö idag. Vi fick igår så idag slapp vi. Givetvis ingen hit för personalen med snö och snöbolllar i korridoren. Fint att spårvagnen tog dig både till och från jobbet. Bra att det går att lita på dem.
Trevligt med god middag och kan tänka mig att fru Guldkrycka är en fena på att få till det.
Önskar dig en fin kväll.
Har här hamnat hos James Bond "Agent 007 ser rött".

Ingrid sa...

Vi fick en massa snö natten till igår och kallt som attan har det varit. -11º är vi inte vana med.
Jag har hört att ni haft det besvärligt i trafiken i dag.
Ha en fin kväll!

Susjos sa...

Wow, så spårvagnarna går trots all snö, va bra!
God middag din fru hade gjort och visst är det skönt att ha tak över huvudet nu när vintern kom igen!
Hoppas du får en fin fredag!

Anna i Portugal sa...

Förstod på dottern att det varit kaos i lokaltrafiken i Gbg idag. Dessutom problemet med nya bron. Ja, snö är bara elände :)

Lotta sa...

Hörde att ni fått en hel del snö. Typiskt att det ska vräka ner när man tror att våren är på ingång. Men det brukar ju vara si och så med vädret både i mars och april. Vilken tur att du kom hem, för vem vill missa fläskfilé.
Lysande att Göteborg var kloka nog att behålla sina spårvagnar.
Ha en finfin fredag!

wiper sa...

Samma här!, och nu snöar det igen. Härligt att få se en spårvagn för jag blir så nostalgisk. Jag var till och med med i Spårvagnssällskapet då jag bodde i Göteborg. Fick en tidning en gång/månad

Vilken god mat din fru lagat, förstår att du njöt. Bra rutet gällande lönen

Ha nu en skön fredag Micke