lördag 10 juni 2023

Tillbaka i sadeln igen.

Man skulle ju kunna tro att tre dagar på arbetet skulle lösa sig snabbt och smärtfritt, icke så denna gång.
Väldigt turbulent mellan några av eleverna, kan ju inte skriva så mycket om det som ni ju vet, men det var ett helt aktiebolag av trubbel.
Hujeda mej, livet i skolans värld inom det beryktade nötskalet.

Men i fredags hade vi en fotbollsmatch mellan de avgående "niorna" och lärarna.
Kidzen vann med 7-4, en välförtjänt seger.
Solen stekte ju på ganska rejält och av en slump så hade jag faktiskt en keps på mig, insåg vid hemkomst att det nog var tur det, huvudet från halvvägs ner i pannan var illrött, mådde illa och fick klunka i mig "Resorb" för att rätta till läget, att jag aldrig lär mig, så typiskt mig att inte sätta mig i skuggan lite emellanåt. 

En sista protest innan sommarlovet av en skoltrött elev?
Är ju korrekt stavat iallafall, länge leve svenskalärarna. ;)

Nu tillönskar jag er en fin fortsättning på helgen, kommer in och kollar till er under kvällen och morgondagen.

Ha det bäst.

9 kommentarer:

znogge sa...

Jo tack, jag vet precis vad som kan hända i skolans värld och ibland blir det väldigt turbulent. Fort går det också är min erfarenhet så det är inte alltid lätt att som vuxen ligga steget före.
Att möta lärarna i matcher brukar vara uppskattat och kul :D
Hoppas att helgen bjuder på välförtjänt avkoppling.

God kväll!

LillaSyster sa...

Oj oj oj.....tur att det snart är sommarlov så att kidzen kommer ifrån varandra lite och kan coola ner sig. Och du får en välförtjänt vila!

Anna i Portugal sa...

Alla verkar behöva sommarlov. Minns själv hur jag längtade efter det där lovet, de sista veckorna var olidliga. Hoppas du får en skön lördagskväll och fin söndag innan jobbet är igång igen på måndag.

BP sa...

Så nära sommarlovet och då brakar det loss. Varför kan man ju fråga sig? Passar de rivaliserande gängen på medan de kan. De kanske inte får en möjlighet under sommarlovet. Suck!

En himla tur att du hade en keps med dig. Solsting vill man helst inte ha. Inte att jag vet hur den känns, för jag har aldrig råkat ut för den åkomman. Men Resorb brukar jag faktiskt dricka regelbundet när temperaturen är över 23 grader. Smakar ju gott också;-)

Ha en bra och lugn lördagskväll nu och en fin söndag!

Ditte sa...

Ja, mycket bråk har det ju varit runt om i landet och i vissa fall med dödlig utgång. Illa. Tror ungdomars tolerans är låg och känslan av att bli kränkt är stor. Pust! Kanske en brandspruta skulle ingå i basutrustningen för personal inom skolan.

Oj! Illa att du hamnade i solen och när en är där är det lätt att glömma dess brinnande strålar. Hoppas du nu är återställd om än lätt rödfärgad.
Önskar dig en fin söndag,

Lotta sa...

Ungarna börjar nog få lite ånger över att behöva vara ifrån tryggheten en hel sommar. Även om det är skönt för dessa elever att slippa kraven så vill de ha tryggheten och rutiner som skolan ger. Lagad mat och tillgång till vuxna.
Bra att du tog tag i din inre torka innan du blev liggande. Så nog har du lärt dig något, även om det tog lite längre tid än det behövdes.
Ha det gott och en finfin söndag till dig :-)

Anki sa...

Låter som jobbiga dagar både för lärare och skolbarn.
Du borde ju vara så gammal och klok nu Micke att du vet att du ska vara försiktig med solen!
Önskar dig en bra söndag!

Karin sa...

Är det inte som om allt måste ske för ungarna innan sommarlovet börjar? Bråken, romanserna, demonstrationerna mot det som de (kanske) uppfattar som makthavare, protestklottret ... allt!

Härligt med en fotbollsmatch i alla fall och bra att kidzen vann!

I dag blir det trädgården för min del och jag ska försöka komma ihåg att ha något på huvudet!

http://kraka.moah.se sa...

Är verkligen glad att jag inte jobbar i skolan. Rent generellt har aggressivitetsnivån ökat enormt i samhället. Tänk bara alla dessa slagsmål som man läser om ofta. Där är det ju vuxna som ryker ihop. Sånt såg man ju i stort sett aldrig när jag växte upp.