söndag 8 oktober 2023

En solig söndagsblogg.

En solig söndag men lite småkylig trots allt men det fungerar ju det också, ett vackert höstväder är det ju således. 
En totalt värdelös höstbild, beskuren och inzoomad dessutom, men den enda jag har för i år med höstmotiv än så länge, man ser ju höstfärgerna iallafall. Håll till godo. ;)

Så tog det då fart nere i Israel igen, nu råder fullt krig, det kunde vi ju varit utan minst sagt, världen är allt ett elände iallafall. :(

Men nu står dagens middag på schemat, vi kan inte riktigt komma på vad vi ska ha men det ger sig väl så småningom.

Imorgon är det ju dags att återgå till saltgruvan igen, vecka 41 i ordningen och det är således tre veckor kvar till höstlovet för kidzen.
Vi har väl lovskola då förmodar jag, behövs för många, fint att det existerar.

Men nu får ni ha en fin söndag alla, det ska vi.

14 kommentarer:

znogge sa...

Hoppas det blir något gott som hamnar på bordet. Här ska vi ha någon kryddstart gryta vilket inte känns optimalt med min hals.

Kan tänka mig att en och annan räknar ner inför lovet. Den ledigheten behövs på hösten.

Önskar en god söndag!

Stefan sa...

Det som nu sker i Israel är bara en i mängden av liknande händelser. Vad är det egentligen som sker i vår omvärld, för att inte nämna i Sverige?

Klimakteriehäxan sa...

Utvecklingen i Mellanöstern gör en rent förtvivlad. Det räckte och blev över med Ukraina, eländet i Iran och ... ja usch, det går att rada upp. Det finns anledning till oro, lindrigt uttryckt.

wiper sa...

Då har ni samma väder som hos oss. Det är jättefint men blåsigt men då får man klä sig därefter.

Det känns verkligen skrämmande detta med ännu ett krig. Vågar inte tänka på vad dom hittar på framöver

Skönt att det blir höstlov för kidzen

Ha en skön söndag själv Micke

Geddfish ♥ sa...

När får vi fred i världen?? Aldrig väl. För elakheterna och habegäret bubblar överallt.
Vad blir det för mat? Det undrar jag med med mig själv. Jag lutar lite åt en gryta, eller pasta med god sås.
Njut av söndagen!

Ingrid sa...

Visst är det hemskt, det som händer i Israel och visst känner man oro varje gång man ser och hör nyhetssändningarna.
Hoppas att lunchen motsvarade förväntningarna och ha en fin ny vecka i "saltgruvan"!
Kram, Ingrid

LillaSyster sa...

Världen är verkligen upp och ner, att det ska vara så svårt att hålla sams och skilja på ditt och mitt land. Ibland får jag lust att köpa ett hus långt ut i skogen och bara sköta mig själv och leva utan nyhetsrapporteringar.
Bra att lovskolan finns, men jag håller tummarna för att även du får några dagars välbehövligt höstlov.

Susjos sa...

Visst är det vackert ute nu, men ack så kallt det har blivit, man får leta fram vinterjackan nu!
Så tragiskt med det som händer runt om i världen, varför är det så svårt att hålla sams?!

Middag ja, vi fick just hem vår första "Svarta lådan", med färdiga maträtter som bara kan värmas i mikron i 2 minuter, hoppas de smakar gott!
Ha en fin söndagkväll!

BP sa...

Gillar din bild skarpt. Blå bakgrund och ytterst få gula löv på träden. Jo, tack:-)

Israel - ja, vad ska man säga. Är så glad och tacksam att vi åkte dit 2013 och spenderade tre veckor i underbara Tel Aviv. Det jag inte förstår att Israel med världens bästa säkerhet både på marken och i luften blev "överrumplade" på detta sätt.

Nu har det ju "kokat" där under ytan i hela 56 år, men att Hamas skulle "lyckas" med det angreppet inkl. gisslantagande var verkligen otippat. Nu är jag ju en av få som är Israel-vänlig.

Israel har haft många chanser att "göra slut" på eländet, men låtit bli. Det ska bli intressant hur eländet slutar den här gången.

Världen ser verkligen inte speciellt positivt ut just nu...

När man inte vet vad man ska äta klickar man hem en pizza eller nåt;-

Önskar dig en riktigt bra början på veckan:-)

Anna i Portugal sa...

Fint med höstfärger! Hoppas du får en bra vecka trots att världen ser bedrövlig ut.

Åke sa...

Israel ja... suck!!! Trevligt att du visar upp en höstbild :) Här går man sjukskriven 14 dagar till... varit ut på en strand två gånger...på 1 1/2 månad.

Lotta sa...

Ny vecka, nya möjligheter. Jag börjar med att sova. Hoppas ni kom på något smarrigt att äta om inte får ni en ny chans idag :-). Israel får mig att rysa, varför hålla på.
Hoppas din dag blir toppen!

Ditte sa...

Visst är det höst men vissa dagar i oktober har här i Stockholmstrakten känts som sensommar och träden har just i dagarna börjat tillskansa sig mer gulaktiga löv.
Ja, idiotin här med anfallet på Israel är ju fruktansvärt. Och värre lär det bli.
Önskar dig en bra vecka.
Soliga hälsningar från Stockholm

Gunnel sa...

Ja, det känns verkligen att hösten är i antågande, men dte kan vara ene fin årstid. Vintern däremot är jag tveksam till. Ha det bra.