måndag 2 oktober 2023

Måndagen den andra oktober 2023.

Oktober, en liten mellanmånad för undertecknad åsna, i slutet ser jag fram emot lite långledighet men det är väl det enda som är en förmildrande omständighet, en mellanmånad är det iallafall. 

Men än så länge behöver jag ju inte ha jacka på mig när jag går utomhus eller till kneget, skinnvästen, min slitna sådan, räcker än så länge.
Men snart så är det väl dags antar jag.
Fryser dock hellre lite än svettas till döds om man säger så. ;)

Undrar så om detta är något kidzen bryr sig om, ja förresten, de flesta vuxna tycks ju inte bry sig alls, skolan jag arbetar på är kaffebrödets ansikte utåt...så är det ju. ;)

Men nu ska jag vila mig i min tv-fåtölj och se några avsnitt av saltön.
Ha det bäst alla.

7 kommentarer:

BP sa...

Oktober har för mig blivit en "ångestmånad". Detta på grund av att man måste vrida klockan tillbaka en timme, och mörkret sänker sig vid klockan 3. Nej, usch!
Men som du säger - än så länge är det t-shirt som gäller i solen alltså. Tycker vi har haft många fina sommar och höstmånader.

Kaffebröd har jag aldrig gillat, inte sött heller. Men om man går förbi hyllorna med läsk på ICA blir jag mörkrädd. Läsk blir till energidryck och därmed genast "lagligt". För energidryck bryr sig kidzen om. Att det sedan är samma skräp som läsk har nog gått de flesta förbi...
Ha en skön kväll nu!

Susjos sa...

Jag hade alldeles för mycket kläder på mig på min jogging/powerwalk runda idag...svettades väldigt! Nu ska jag cykla till jobbet...hm, få se hur mycket kläder jag ska sätta på mig, det är ju lite svalare (och mörkare- så reflexvästen ska på)...
Ja, socker är det i nästan allt, min man är en sockerråtta och ser till att det alltid finns choklad hemma, hm på gott och ont!
Ha en fin kväll!

znogge sa...

Själv tycker jag att oktober är en okej månad medan november blir mer av en mellanmånad. Men men, det är så klart en smaksak.

Än så länge är det tämligen behagliga temperaturer tycker jag.

Fikabröd är gott och jag skulle kunna äta det ofta men jag lägger band på mig ;-)

Önskar en god kväll nu!

LillaSyster sa...

Väst är ett bra och praktiskt plagg. Hade det idag på morgonen på min promenad, som sagt än räcker det med kortärmat =)
Säger som BP klockomställning och mörker. Och mörkare kommer det att bli, oktober är ju inte värsta månaden. Ja, ja för varje dag som går så kommer vi en dag närmare våren! Skönt för dig att ha ett lov att se fram emot. Ha en fortsatt bra vecka! (Fikabröd är gott men läsk går helt bort, energidryck har jag aldrig testat. Jag har energi så att det räcker ändå =)

Anna i Portugal sa...

Har inte fattat grejen med energidryck. Inte läsk heller tills för ganska nyligen då jag började dricka cola zero. Socker finns i allt, det är bra att vara medveten så en väljer när en ska njuta av det.

wiper sa...

Det var bra uttryckt för det känns verkligen som en mellanmånad. Skönt att du har lite långledigt att se fram emot

Jag säger som dig att jag fryser hellre lite än svettas i hög luftfuktighet. Tyvärr är det ju inte bra med för mycket socker. Lagomt är bäst. Läsk dricker jag aldrig men är chokladoman ;)

Ha det bäst själv Micke

Ditte sa...

Har missat ett par inlägg men har läst i kapp.
Här har vi haft en fin start vädermässigt på oktober och det har varit sköna dagar. Men visst kommer mörkret snabbar om kvällarna så visst är det lite höstkänsla. Skönt att slippa de varmare kläderna.
Nej, att svettas avstår jag också. Och med temperaturer runt +20 så har det inte varit aktuellt.
Önskar dig en bra fortsatt vecka.