lördag 27 januari 2024

Lönehelg.

Lönen dök ju in på kontot vid midnatt igår och de flesta räkningarna är därmed betalda, ett par av räkningarna går iväg först på måndag dock, så som sig bör när man har det på autogiro, antar jag.

Vår uppvevbara radio där vi utöver att lyssna på radio i kristider även kan ladda våra mobiler.
Är man en "prepper" så är man ju. 
Bra att ha, provade den för första gången idag, fungerade ypperligt.
Nu kan vi uppdatera Facebook även om ryssen invaderat. ;)

Skidor idag, hujeda mig va spännande det var, lilla herr och fru guldkrycka satt som på nålar där ett tag.
Tjejerna levererade ordentligt idag, underbart.
Heja sverige. :)

Men nu blir det för undertecknad att återgå till spisen där en rejäl köttbit är under tillredning.

Ha en fin kväll allihopa.

13 kommentarer:

LillaSyster sa...

Missade skidorna, men jag gillar resultatlistan=) Fick nog av spänning igår I handbollsmatchen. Ha en trevlig kväll och njut av middagen!

BP sa...

Lönehelg, javisst ja! Då brukar Täby Centrum vara smockfullt, vilket det såklart även var idag. Men sedan fick man strömavbrott och hundratals människor fick lämna centrumet och frysa ute på det Döda Torget, som för en gångs skull var långt ifrån dött...
Den söta lilla radion ska jag nog införskaffa. Gissar att den går på batteri eller. Batterier är nog det enda jag har preppat efter ett strömavbrott för några år sedan.
Kul med fem svenska tjejer och en schweiziska i sprintfinalen. I damsprinten är vi helt överlägsna, ungefär som Norges herrar i sprinten och i skidspåret/skidskyttet i övrigt
Låter gott med en köttbit. Själv ska jag äta sushi.

Geddfish ♥ sa...

En rejäl köttbit, jo jag tackar jag!
Igår åt jag fina fisken och idag blir det lite enklare, det går bra det med.
Trevlig kväll till er och njut av mat och dryck!

Ingrid sa...

Här kommer "lönen" redan den 18:de varje månad, men de flesta räkningar betalas ju nu i månadsskiftet, så man har fått njuta av att ha dem på konto någon vecka i alla fall.
Jag har också funderat på att skaffa en sån där vevradio, just för att kunna ladda mobilen om det blir strömavbrott.
Ha en fin helg!
/Ingrid

Hannas krypin sa...

Känner mig alltid rik just precis när lönen kommer men sen när alla räkningar är betalda känner jag mig pank igen. Kul att det gick bra för tjejerna.

Carita Liljendahl sa...

Ja, så där är det ju. Raha tuli, raha meni, säger man på finska. Pengarna kom, pengarna for. Jag betalar också på lönedagen allt som finns i nätbanken att betala, direkt. Så är det undan.

Marianne sa...

Det är en skön känsla när räkningarna är betalda. En sån radio är ju bra om det går att ladda mobilen i den, jag har en varningsmottagare vid kärnkraftslarm, det går att ladda mobilen där också, vid elavbrott ska det finnas ström i den i minst 72 timmar.
Ha nu en fin söndagseftermiddag och kväll.

Znogge sa...

Jag är urusel på att preppa men kanske borde man skaffa en sådan vevradio. Får intressera Husse för det hela.
En rejäl köttbit lät verkligen inte alls fel så jag hoppas kocken gjorde ett gott jobb ;-)

Önskar en fin söndag nu!

Åke sa...

Präktigs radio det där :) Och ladda telefonen är ju ett måste för ansiktsboken ;) Jobbigt att springa runt till alla för att berätta vad man äter till middag ;) Jag tar kvällen fint och du med :)

Susjos sa...

Ja, äntligen lön igen, det var ett tag sen sist!
Tack för tipset med radion, nåt man borde skaffa sig, och en hel del konservburkar också!
Såg faktiskt just skidstafetten som var mixad med herrar och damer idag, och så vann Sverige, jättekul ju!
Låter gott med en köttbit,vi åt vegetariskt ikväll.
Ha en bra start på veckan!

Ditte sa...

Skidor blev det här också- Riktigt spännande och tjejerna är ju fantastiska. Kanske killarna snart också ska börja träna.
Bra här med radion. Har missat en sådan. Men det kan åtgärdas.
Önskar dig nu en bra vecka.

wiper sa...

Härligt när lönen kommer och det såg vi när vi var ute och skulle handla på ett köpcentrum. Det var fullsmockat ;) Jag som äldre får min lön 18 varje månad.

Toppen att ni köpt en sån radio och även är så nöjda med den. Vi var på väg att köpa en också häromdan men vi vill jämföra priser och annat. Den såg väldigt nätt ut också och inte så klumpig

Vad bra att det gick så bra för skidåkartjejerna. Jag måste börja titta lite mer på sånt för skidåkning är spännande

Ha nu en skön tisdag Micke
Hälsning från Malin

Stefan Karlsson sa...

Vevradio verkar vara det nya. Känns som att bara vi står utan. Så är det naturligtvis inte, men det känns inte som att en sådan står högst på priolistan, även om ryssen står på tröskeln:)