lördag 3 februari 2024

Lördag igen.

Vi var ju en lärare kort i gruppen denna veckan pga sjukdom, den andra läraren hade studiedag på universitetet eller var det nu var någonstans i torsdags.
Kidzen i klassen har andra ämnen som inte berör dem, men mentorstiden i förrgår föll på min lott.
Således blev det fördrivning av den tiden i klassrummet eller om de hellre ville ha lite längre rast, innan "slöjden".
Jag skötte det jobbet till fullo. ;) 
Fast sen blev det vikarie på slöjden iallafall, gick bra det också.

Min nya tv-serie, den som jag väntat länge på pga att det inte finns någon text på denna, gav upp till sist, min engelska är ju trots allt ganska ok.

Fredagen förflöt riktigt lugnt fram till lunch men sedan blev det lite "trubbel i paradiset".
Sekretessen förbjuder ju mig att skriva utförligt men det var en tuff situation som uppstod.
Skönt att det löste sig men än är allt inte sagt i ärendet antar jag.

Hustrun är igång med sitt pussel, jag avvaktar med mitt ett par dagar eller så.

Ha en fin afton nu alla.

10 kommentarer:

LillaSyster sa...

Ett pussel med speglande katter? Inget jag skulle ha tålamod till. Då tränar du engelska i helgen =) Ha det gott och ladda batterierna inför kommande vecka, snart har ju kidzen sportlov, blir nog bra med en liten paus för dem.

Znogge sa...

Även här läggs det pussel och jag är snart klar med det. Bara att börja på ett nytt sedan...
Ibland blir det trubbel ja och av lite allvarligare sort är jag inte ovan vid. Man får agera direkt men det är inte helt ovanligt att man får följa upp en del efter helgen. På vår skola blev det ofta bråk på fredagar. Kanske för att vissa var trötta efter veckan och stubinen kortare...

Önskar en fin lördag nu!

BP sa...

Det är ju jättemånga som lägger pussel just nu. Några har "alltid" gjort det, några är nybörjare. Men jag är helt säker på att några har fått inspiration av Carita som ju regelbundet lägger upp bilder på sina roliga pussel. Och det är ju självklart att din fru valde ett pussel med katter. Ska bli skoj att se vilket motiv du valde.

Kul att du får hoppa in som vikarie ibland. Kan tänka mig att det är både inspirerande och aningen utmanande, både för dig och eleverna.

Tycker du är riktigt duktig på att hålla så starkt på sekretessen. Du lyckas utmärkt med det. För det är ju lätt hänt att man försäger sig...

Ha en fortsatt fin helg:-)

Geddfish ♥ sa...

Jag lägger inte pussel. Jag har en digital variant på mobilen men det var ett tag sen. Däremot är jag en glad WordFeudare. Så har jag min strumpstickning också, en tankeavledare. Fast där går det trögt numera pga min skada.

Nu över till Mellon!

Susjos sa...

Det är tufft i skolorna har jag förstått, ni är alla fantastiska som kämpar på i skolans värld, det är ju så viktigt!
Hoppas du har en skön helg med Hemliga Armén och pussel-fix, jag har inte tålamod att lägga pussel!
Ha det fint!

Marianne sa...

Pussel är ett roligt tidsfördriv, under tonåren pusslades det mycket under somrarna, sen har det blivit periodvis. Titta på film utan text, det skulle jag nog inte ge mej in på.

Sv: jag svarar aldrig på okända nummer så vida jag inte väntar samtal, och för tillfället svarar jag bara på sönernas och särbons samtal, men det var en släkting som ringde!

Önskar dej en toppenfin söndag!

Gunnel sa...

Tror inte jag lagt pussel sen jag var barn, jo förresten med barn och barnbarn, men då var det ju lite enklare varianter. Jag tror inte riktigt jag har det tålamod som behövs för att lägga klart ett pussel.

Anna i Portugal sa...

Gillar pusselmotivet! Kul med pussel, har inte lagt något på ett tag. Men tycker mycket om det.

Ingrid sa...

Jag har ju förstått att det kan vara tufft i skolan ibland och beundrar er som löser de problem som uppstår.
Pussel kan vara en bra avkoppling minsann. Jag har inte något på gång, men har tänkt skaffa ett.
Ha en fin söndagskväll!
/Ingrid

Äventyret framtiden sa...

Jag pusslar också men på nätet. Det är verkligen avkopplande.
Så jobbigt det är på jobbet, hoppas att det snart blir lite paus för orkens skull. sånt där tar på mentalt.
Lycka till med inkommande veckan!