måndag 13 maj 2024

Eurovision avklarat för denna gång....

 och det är måndag igen.
Vann rätt låt?
Fråga inte mig, jag är tondöv och det spelar ingen större roll för mig vem som vann egentligen men jag tyckte trots allt att Kroatien var snäppet bättre musikaliskt...men som sagt...spelar ju ingen roll...grattis till segraren.
Malmö finns kvar på kartan trots alla demonstrationer för och emot israel, stackars tjej alltså..kan inte varit lätt för henne att bli en bricka i det spelet.

Nu blir det väl fulla veckor fram till sommarlovet för kidzen, om man bortser ifrån 6 juni förstås, tror mig ha hört något om att den 7 juni ska vara en klämdag också men det kanske jag ska låta vara osagt tills jag vet bestämt.
Den 11 juni är det skolavslutning iallafall följt av sommarskola för de som behöver och utöver det antagligen lite simskola, också det för de som behöver.

Gårdagen innebar lite grillat med familjen, vädret var ju som gjort för att grilla tyckte vi alla, jag slapp sköta grillen då vi var bortbjudna dit, räckte ju för mig att gå runt och bara vara vacker...som vanligt. ;)

Riktigt gott och trevligt sällskap, bra kombination.
Frågan vi dock alla ställde oss, vad är detta för djur som kom på besök?
Geting utan vingar?

Hur som helst, ha det fint nu allihopa denna vackra måndagseftermiddag. :)

10 kommentarer:

Ingrid sa...

Så trevligt att vara bjuden på grillfest!
Google föreslår att getingen utan vingar är en lövträdlöpare.
Trevlig måndagskväll!
/Ingrid

LillaSyster sa...

Man ska ju göra det man är bäst på =)
Har inte sett eller hört något bidrag.
Låter bra med en klämdag- tycker att vi anammar den utan att kolla med någon. Ha en bra kväll!

BP sa...

Det sägs ju att jag också är tondöv, men gärna för min del. Det bjuder jag på. Håller helt med dig - Kroatien var vassare, Frankrike, Israel och Ukraina likaså. Och du som älskar din Kapten Blåtand borde väl ha "tänt" på Irland. Det gjorde jag. Tyckte den låten var vågat och vass - annorlunda.
Kul med grillkvällar - bara att utnyttja de soliga och varma dagarna.
Den där gynnaren ser minst sagt konstigt ut, nästan som ett mjukisdjur med en massa år på nacken. Kan tyvärr inte hjälpa dig med att bestämma arten;-)

Veiken sa...

Härligt att det är så lätt att gå runt och vara vacker. Jag skulle ha lite problem med det.
Rätt eller fel låt, strunt samma, men det retar mig att folkets röster och juryns röster skiljer så mycket. Det är väl ändå folket som lyssnar mest på musik. Vad vet jag och ingen lyssnar på mig i alla fall!
Ha det bäst i det fina vädret!

Susjos sa...

Va bra att Ingrid kunde ge dej svaret på den annorlunda insekten, har aldrig sett något liknande heller?!

Ja, nu är Eurovision Song contest slut för denna gång, och tyvärr hörde inte jag heller i arenan mycket av musiken, bara basljudet, så nu tar jag igen det hela med att se finalen på svtplay! Vi blev nog många lite chockade att inte Kroatien vann, jag gillade den låten också, men tycker i alla fall att Nemo från Schweiz var en värdig vinnare. Tyckte mycket om Tysklands låt och Frankrikes låt också...

Va härligt att bli bortbjuden på lite grillat i vårvärmen, och skönt att gå runt och bara vara vacker !
Jag måste vila mej en dag till...tacksamt nog blir det inget jobb förrän på onsdag! Det tar på krafterna att vara på ESC live i Malmö!

Ha en fortsatt fin vecka!

Gunnel sa...

Jag har faktiskt inte hört en enda av låtarna så jag vet inte om rätt låt vann. DDEt är många år sne jag slutade titta och lyssna på den tävlingen.

wiper sa...

Jag gillade inte nån av låtarna och det var för mycket av all teknik på scenen så man hade lika bra kunnat se på en musikvideo. Rena ormgropen men smaken är ju som baken

Förstår att det är mycket som händer nu innan skolavslutning. Det ser ut att ha varit en härlig grillkväll och du är rolig som vanligt ;), det behövs

Det var en tydlig bild på insekten men den ser lite ovanlig ut. Har inte sett nåt liknande

Ha nu en skön tisdag Micke

Znogge sa...

Ja, nu är Eurovision över för denna gång. Själv hade jag ingen uttalad favorit men tyckte att Israels bidrag var bra. Inte lätt för den unga tjejen för hon är ju ingen representant för den politiska regimen utan bara en ung sångerska. Jaja, nu är det paus i nästan ett år i alla fall.

Så trevligt att vara bortbjudna på grillat men slippa stå vid grillen. Det passar mig perfekt :D

God tisdag!

Stefan sa...

Eurovision är avklarat och jag "lyckades missa" tävlingen för 40:e året i rad.

Att en 20-årig tjej tvingades utstå allt detta hat är naturligtvis helt oacceptabelt, i synnerhet när hatet kommer från andra artister. Ynkedom.

ibod11 - Ingrid sa...

Jag såg bara delar av finalen och har egentligen ingen åsikt om låten som vann. Helt ärligt minns jag inte ens hur den låter. Men jag instämmer ändå i ditt grattis till vinnaren :D Trevligt med grillat och kanske ganska skönt att inte vara den som ansvarade för den delen.