söndag 5 maj 2024

Söndag och snart dags för lunch.

 Imorgon är det dags för yrkesutövande igen men än så länge är det ju söndag, en arbetsfri dag för oss som arbetar måndag till fredag.
Gårdagens musiktävling på tv, Eurovision ni vet, kom aldrig, vi som trots allt förväntat oss denna tävling blev väldigt förvånade när vi insåg att det är först nästa vecka men så kan det bli ibland.
Min hustru tar på sig ansvaret för detta "error" men jag är ju verkligen medskyldig trots allt.
Även Bp uppmärksammade detta, tackar för det.

Kassler får det bli idag, med makaroner, enkelt och ganska simpelt men fullt acceptabelt på en söndag, blev ju foodora igår också, jag har ingen karaktär alls. ;)

Zillen får vara med även i detta blogginlägg, han önskar er alla en fin söndag. :)

Fint med lite växtlighet på gården, det börjar verkligen ta sig nu.

Han nu en fin söndag alla läsare av denna blogg. :)

10 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Kassler är gott!
Jag kollade TVprogrammet och hittade inget Eurovision heller. Läste ju din blogg igår.
Nej, det hade väl haft stora rubriker......

Önskar er en underbar söndag!

Marianne sa...

Kassler duger mer än bra en söndag. Fin blomning på gården, ser inte vad det är, men tror den har taggar.
Ja, naturen ska ha sin gång, äta eller ätas, och sjuka djur blir lätta byten.
Jag kan tänka mej att Foodora är bra i vissa lägen, men min sons fru gick inte utanför dörren de sista veckorna jag var där så Foodora kom med kassar fulla med chips, godis och läsk samt snabbmat varje dag. I mitt tycke ganska slött då det låg en liten butik och pizzeria tvärs över gatan.
Tack jag fotar ganska mycket så det kommer fler foton för att pigga upp :)
Ha nu en skön söndag!

Ingrid sa...

Jag bekymrar mig inte över Eurovision som det där kände jag inte alls till.
Ha en fin söndag!
/Ingrid

LillaSyster sa...

Då har ni något att se framemot till nästa helg! Japp imorgon är det jobbdag- men det är kortvecka! Ha en skön eftermiddag!

BP sa...

Hahaha! Tack för länken:-) Men "firandet" börjar väl redan på tisdag, men vet inte om det visas på tv. Susjos ska ju som vanligt dit under veckan.
Så kul att ni skämmer bort er själva så som jag också gör. Har kommit underfund med att portionerna ofta är sååååå stora att de lätt räcker för två måltider.
Kassler är gott, men jag måste medge att jag aldrig ätit det med makaroner. Å du - simpla rätter är ofta de godaste.

Önskar di en bra början på veckan:-)

PS. Zillen börjar växa på mig om man säger så. Gillar hans ansikte och blicken:-) DS.

Åke sa...

Kassler inte fy skam :) Nu vart jag avis ;) Min frus förra svärmor trasade sönder det hela för henne... jag får ta upp det någon middag då jag är ensam tydligen :) Trevlig söndag :)

znogge sa...

Jag trodde faktiskt också att det var i går men insåg att jag var helt ute och cyklade. Här blir det rester och det är fredagens pasta med köttfärssås som gör comeback. Det funkar utmärkt :D

Önskar er alla två och fyrbenta en fin söndagskväll!

Carita Liljendahl sa...

Ja, våren börjar ta sig! Vi ska nog fåt kallare väder igen, dock. Nu +7 grader, gick ner från +20... men hoppas vi slipper snö.

Susjos sa...

Lustigt, jag skrev ett inlägg till dej igår angående Eurovison song contest, men ser idag att nåt inlägg från mej igår finns inte ?

Som sagt , nästa vecka börjar det i Malmö, redan på tisdag är det semi-final nummer ett, och då finns jag på plats! Ja, nu har jag semester en vecka och hoppas på en kul vecka i Malmö!
Ha en bra start på veckan!

ibod11 - Ingrid sa...

Jag funderade faktiskt på vad det var för musiktävling men nu har allt klarnat :D