torsdag 27 juni 2024

Näst sista dagen innan semestern...en torsdag.

Då är våra klassrum inom vårt område möblerade och redo för ett nytt läsår.
Ytterligare två klassrum, bildsalen och tekniksalen är också redo, hör inte till vårat område men jag gillar lärarna där, enda sättet för mig att få mig till oombett arbete.
:) 
Mina övriga älskade kollegor får ordna "sin skit" själva, så det så.

På lördag eller söndag blir det för frugan att åka iväg med familjen till High Chaparall där ett av barnbarnen arbetar, hoppas de får fint väder och kul, själv ska jag på bästa möjliga vis trösta mig med en flaska vin. ;)
Det är ju ändå semester 2024 nu, hallelujah. 

Nu ska bara staketen bort innan vi i området kan "gymma" lite när vi känner att det behövs.
Ska se om frugan kan dokumentera när jag provar redskapen ett efter ett.
Räknar iskallt med att kunna sjukskriva mig hela semestern och sedan vara hemma fem veckor till. ;)

Men nu gott folk, ha en fin kväll.

7 kommentarer:

Anki sa...

Ser ut som att det blir en bra sista dag ... njut av semesterstarten och ha det så bra!

ibod11 - Ingrid sa...

Gillar man någon eller några så ställer man gärna upp lite extra. De andra lärarna får väl skärpa sig lite...eller?
Jag ringde High Chaparall när jag var 14 eller 15 år för att höra om det fanns sommarjobb (bodde i Linköping då). Jag fick prata med bossen själv, Big Ben tror jag att han kallades, och han sa att det bara var att dyka upp där för att prova. Redan på den tiden var jag lite kontrollmänniska så det lät alldeles för osäkert. Det blev alltså inget jobb där för min del men jag hoppas att det nu, 47 år senare, ska funka bättre och att barnbarnen trivs.
Snart börjar den efterlängtade semestern och jag hoppas att den blir fin :D

LillaSyster sa...

Du har en plan för 10 veckors ledighet =) Nu kör vi sista arbetsdagen imorgon! Ha en fin kväll- jag gissar på en tropisknatt inatt.

LillaSyster sa...

PS. Jag tycker att det räcker att du provar gymmet nästa sista dagen på semester- det är bättre att ha gips till hösten än nu då det är högsommar- men du gör som du vill=)

Äventyret framtiden sa...

Haha, jag skrattar åt LillaSysters tips!
En sista dag innan sommarlovet, ha det så himla bra på den som du bara kan...
Hur länge har du ledigt?
Ha en fin kväll!

BP sa...

Hahaha! LillaSyster är så smart, hoppas du lyssnar på hennes goda råd.
Utegymmet är riktigt fint och himla skoj att det faktiskt byggdes hos dig, ett område som enligt mig och dina inlägg har ett oförskämt dåligt rykte.
Bara en dag kvar nu - hurraaahhhhh!!!

PS. Jag skulle nog också satsat på en flaska vin istället för High Chaparall;-) DS.

Susjos sa...

Sedär, alldeles strax dags för semester...det är ju det bästa..starten på semestern!
Fint att du fixat till klassrummen för de flesta lärarna!
Jag skulle också skippa High Chaparall, och trösta mig hemma ;-)
Ha nu en fin sista fredag på jobbet, och en bra start på helgen och semestern!