tisdag 24 september 2024

Min arbetsvecka i uppvaknande...!

Imorgon återgår jag till jobbet, jodå BP, så blir det, allt gick ju bra.
En dag med kidzen blir det innan två studiedagar tar vid.
Studiedagar?

Jo, stirrar in i väggen här och suckar, men en skattefinansierad ostfralla och en kaffe får man ju iallafall, tack för det alla skattebetalare, den frallan förtjänar jag nog. ;)

Vår Oas har städats av, all jord lagts i en säck, nu återstår bara för undertecknad att få ut det ur huset, ett lagom stort projekt tycker jag. 
Nu är vi redo för nästa säsong, nu stänger vi den dörren för i år.

Snart dags för en städning och sortering av min DVD-hylla märker jag, bordsfläkten ska in i förrådet, det är ju ändå höst nu.

Zillen tillönskar alla en fin kväll.

Kapten blåtand också. ;)

Även jag förstås, ta hand om er.

8 kommentarer:

BP sa...

Sååååå skönt att höra att allt gick bra igår. Stenen måste ha kommit ut den naturliga vägen, då ingen sprängning behövdes. Bra där!
Och nu väntar en futtig arbetsdag och två studiedagar med subventionerad fralla. Bara tacka och ta emot OCH somna om;-)
Önskar dig en fortsatt trevlig tisdag, men eller utan "återvinning" av säcken med jord;-)

PS. Bilden på Zillen är kanooon! DS.

Znogge sa...

Så skönt att du är redo att återgå till dina plikter i gruvan igen. Två studiedagar kanske inte är helt fel och en gratis fralla tackar man inte nej till. Sedan är et önskvärt med ett givande innehåll på dagarna också.

Önskar två- och fyrbenta en fin tisdagskväll!

LillaSyster sa...

Just nu är det +19 och strålande sol- än är det sensommar! Det var klent fika på en studiedag, du får smita in på hemkunskapen och fixa till några äppelpajer. Ha en fin kväll!

PROFESSORDEUTSCH sa...

Hörru den där kapten blåtand ser inte riktigt frisk ut.... :)
Själv slopar jag allt vad studiedagar heter...men så har jag ju en gräddfilstjänst också....

ibod11 - Ingrid sa...

Toppen att du mår så bra att du kunde återgå till jobbet redan. Hoppas att det inte bara är frallan du bjuds på utan även ett givande innehåll. Men du kanske har dåliga erfarenheter av hur programmet brukar se ut,
Kanske är det med ett mått vemod ni har städat er oas men det kan nog ändå kännas ganska skönt att det nu är klart.

Äventyret framtiden sa...

Så bra att du slapp bli sprängd! Naturligt är bäst och så får du hälsa till Zillen, till Kapten Blåtand och till dig själv från mig!

Susjos sa...

Skönt att allt gick bra! Undrar vad som händer på dina studiedagar, föreläsningar eller? Lite snålt med en ostmacka bara, fast hos oss har det blivit ännu värre, vi bjuds inte ens på kaffe på våra utbildningsdagar, snacka om att spara!
Kram till Zillen , Kapten Blåtand och till dej förstås!

Lotta sa...

Jag gör som Zillen och Kapten Blåtand, Önskar dig en finfin kväll (eller natt om man ska vara petnoga)
Tur du slapp att skjuta stenen och att det löste sig av sig självt.