fredag 11 oktober 2024

Fredag återigen.

Har fyllts av en oerhörd trötthet sista tiden här, inte så att jag haft mycket att göra men ibland när jag är inställd på en hög nivå av tankeverksamhet utöver det vanliga yrkesmässigt och sedan inte har behov av just den tankeverksamheten, att ligga steget före hela tiden, då är det nästan som en luftgrop med ett flygplan, men man stannar längst nere i botten av nämnda grop.
Nu blev jag ju förkyld också, kanhända det har med saken att göra också förstås.

Fredag är det hursomhelst, även från sjukbädden känner man ju en liten press att faktiskt göra något av sin tillvaro, speciellt när det gäller städning, men frugan har ju gjort en del i veckan på den fronten så jag tror att jag med gott samvete kan lämna den känslan därhän. 
Jag gör det!!!!

Lite av innehållet i gårdagens "smakbox", nyttigt ska det vara, hoppas den piggar upp lite, god var den iallafall.
Kul med en sådan låda ibland, rekommenderas verkligen av undertecknad.

Zillen kliar sig och tillönskar alla en fin fredag.

Ha det bäst alla.

9 kommentarer:

LillaSyster sa...

Så är det ibland.....energin bara försvinner. Hoppas att du snart är på banan igen. Njut av finaste sällskapet.

Ingrid sa...

Hoppas att du snart känner dig piggare!
Ha en fin fortsättning på fredagen.
/Ingrid

http://kraka.moah.se sa...

Krya på dig och ha en skön helg!

Anna i Portugal sa...

Vi hade smakbox några gånger när vi bodde i Sverige. Det var kul att få lite olika smakprover. Krya nu på dig och ha en bra helg, med bl. a söta Zillen

Anonym sa...

Så fungerade jag också när jag arbetade. Man vill så mycket men det tar på. Hoppas du snart är frisk igen. Det är skönt att vara två så man kan hjälpas åt. Härligt att råsaften var god. Häftig bild på Zillen ;) Jag hälsar tillbaka till honom ;). Ha en fin helg med din familj Micke. Malin Öppen Ridå

BP sa...

Den här årstiden med flera dagar av regnväder bidrar säkert också till din trötthet. Hösten och vintern är två totalt oinspirerande årstider som jag skulle kunna vara utan.
Å du Guldkryckan - sluta med tankeverksamhet, man får bara rynkor av den har jag märkt.
Nu hoppas jag att helgen gör di aningen piggare. Råsaften kanske bidrar!
Önskar dig en fin helg!

PS. Strunta i städning, speciellt då frugan dragit sitt strå till stacken och gjort det under veckan. DS.

Susjos sa...

Smakbox låter kul, nu måste jag kolla in länken!
Krya på dig och ta det lugnt i helgen!

Znogge sa...

Så tycker jag att man kan känna ibland. Energin saknas liksom. Så en förkylning på det. Du får unna dig att vila dig i form. Städningen hade jag struntat helt i. Unna dig något gott i stället och vila dig i form.

Krya på!

Äventyret framtiden sa...

Det hör väl nästan hösten till att bli lite hängig och håglös...Krya på dig på bästa sätt och gosa med Zillen så piggnar du snart i.
Vila ut ordentligt nu och glöm bort jobbet...
Trevlig helg i alla fall, trots förkylningen!