torsdag 22 mars 2012

Déjá vu.

Känns som om jag gjort detta tidigare, sitter och kollar på gamla tv-serier från 80-talet i väntan på samtal från arbetsgivare.
Inget är ju som väntans tider sägs det...kan vänta ett tag till om det skulle krävas ;)

"Någonstans i Sverige".....från 1972.......jo, jag vet att jag skrivit om den serien förut...har ju en personlig relation till den serien kan man kalla det....morfar låg vid gränsen mot Norge då...många är historierna jag hört om denna tid, krig, ransonering, kaffet blandades ut med annat...läs .HÄR..ja herrejävlar vilka tider det var. :(

Har ännu kvar ransoneringskort från denna tid i nån låda här, ett litet minne från en svunnen tid....en tid man här får en inblick i.
En annan tid långt där borta i historien...men ändå så nära på nåt vis....!

Ska ta och fortsätta kika på den nu....ha en fin fortsättning på veckan.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Dagtv är deprimerande.

Guldkryckan sa...

Frun..: jo..inte mycket att se där...tack gode gud för DVD ;)

Sladdertackan sa...

Kriget har man hört mycket om, jag är ju född strax efter i Finland. Många unga män stupade.

Guldkryckan sa...

Sladdertackan: Ja...det var allt ett elände det där.... :(

BP sa...

Filmen säger mig ingenting... men ransoneringskortet skulle jag rama in och göra en tavla av.
Å på tal om tavlor - börja måla/rita/kludda igen. Sån't är roligt och inspirerande - troligen kuligare än serier - eller också inte;-)

Guldkryckan sa...

BP: Tror nog lite "kluddande" ger lite mer än tv-serier...den där skapandeprocessen är intressant.
Gillar den... :)

Helena sa...

Tack för kommentaren och jag håller med dig det kan lätt bli för mycket dekorationer.
Ha en mysig helg vännen!

Lennart sa...

Jag har farfars motbok liggandes i en låda. Hittade den då jag och pappa rensade upp i huset efter att farfar dött. Jag har även ett gammalt köpekontrakt i en pärm. I december 1967 köpte farfar en 5 år gammal Buick Electra för 8 000:-. Det var en stor svart härlig bil.

Guldkryckan sa...

Lennart: Kul att hitta gamla grejer på det viset...man känner verkligen historiens "vingslag" på nåt vis...!