lördag 11 augusti 2012

Lite föredrag är ju kanske inte fel?

Nej verkligen inte...en lärare berättade på skolan om sin vardag och skratten duggade tätt.
Historien om hur hon en gång vickade utanför sina egna ämnen och hade en klass i tyska, inget fel med det, kruxet var att hon inte kunde ett ord tyska, men det gick vägen ändå, ingen fattade nåt, speciellt inte hon antar jag ;)

Mao...jag ska nog banne mig kunna lära ut ett och annat om fotboll också om det blir aktuellt.

Har ju sen en tid haft det ganska lugnt på "åtagandefronten"...får nog betala priset för detta nu, har fullt upp hela helgen nu och i stort sett hela nästa vecka.
Vet inte hur jag ska få pusslat ihop detta...men på nåt vis ska det väl gå, det brukar ju bli bra i slutändan.

Ni vet hur det kan vara, man skriver upp saker man ska göra på små lappar i plånboken och sen när man ska föra över det till almanackan hittar man en hel hög lappar där i plånboken och vips så har man en hel vecka där uppfylld av allt möjligt kul...och mindre kul :(

Lovar härmed i denna församlings närvaro, eller internetvaro, att ha med min almanacka varje dag när jag går utanför dörren.


Bygget där fortgår enligt plan antar jag...fast nu under semestern har man inte sett en käft där..men jag tror att det enda som ska till nu är själva huskropparna som ju kommer i stora bitar som nåt i "lego"...innan man vet ordet av det så kommer väl flyttlassen på löpande band och man får välkomna en hög med nya grannar, blir i så fall första gången jag går över vägen där sen jag flyttade in...fast välkomna dem kan jag kanske göra från balkongen istället, undrar om det räcker att de får se mig med bar överkropp på balkongen?
Det är väl ett välkomnande som heter "duga" det? ;)

Jag tror jag gör så...ha de gött allihop.

3 kommentarer:

Per-Anders sa...

Visst vet jag hur det känns att ha ett gäng kom-ihåg-lappar liggandes. De ger mig bara ångest eftersom jag inte brukar åtgärda så myckat av det jag skrivit på dem.

Carola sa...

Hehe, jag har nyss kommit på att det är smart att skriva in alla planerade grejer i mobilens kalender, den har jag ju mer eller mindre alltid med mig...

Guldkryckan sa...

Per-Anders: Egentligen borde man skriva upp alla de saker man kan glömma istället, enklare på nåt vis ;)

Carola: Jo..gjorde ju det ett tag..faktiskt ganska smart..men jag är lite gammaldags..papper är fint :)