söndag 27 januari 2013

Ny vecka på gång.

Så sitter man här åter igen med hängande huvud över en lottokupong och knåpar ihop några nya rader..jo..det sprack igår igen..så nu försöker jag intala mig att jag ju egentligen bara spelar för att hålla drömmen vid liv.

Fast...egentligen...jag vill bli sveriges snyggaste pensionär...äta ute varje dag, bara dricka årgångswhiskey, köpa en Jacuzzi i rent guld...jo..de är lättare att hålla rena de där...ergonomi-aspekten ni vet, är ju ett smärre helsike att rengöra ett badkar.

Men hur som helst..på andra sidan krönet närmar sig nu en ny arbetsvecka..också ett nödvändigt ont när nu spellyckan vägrar stå vid min sida och ordna till det lite.
Är väl en satans tur att man trivs hyfsat på jobbet iallafall.

Jag vet...jag blir nog aldrig nöjd...man ska inte gnälla...bara lite ;)
______________________________________________________________________

Nu längtar jag faktiskt till sommaren här måste jag erkänna, en tur med skärgårdsbåtarna försedd med nya kameran..åh..jag längtar så det svider i mig nästan.
Professionell fotograf blir jag väl aldrig..ett tufft yrke det där om jag fattat saken rätt..mest en massa "brödjobb" typ skolfotograferingar och sånt elände.
Stackars satar...men vid sidan om sådana jobb har de ju möjligheter för annat som tur är...utan det hade de nog lagt ner ganska omgående.

Nä..nu blir det en kaffe till här.

Vi ses :)

13 kommentarer:

Ingel@ sa...

Du vet...plötsligt händer det :-)
Vi är ett gäng på jobb som spelar V-75...igår hade vi 5 rätt, utdelning 90kr, delat på 20 man...hrm....gör inte av med allt på en gång, hihi :-)

Ha en fortsatt trevlig söndag!

Eva Trillian sa...

VI försökte med skraplotter vi - det gick inte heller bra. Eller, jo, lotteriägarna tycker nog det, men det gör inte vi!
Lite elakt att tjäna pengar på våra drömmar? ;)
Tur, som du säger, att man har ett jobb att gå till!
Keep on dreaming!

BP sa...

Ingel@:s första mening låter ju bra tycker jag;-)
Att rengöra ett badkar tycker jag nog är inte så farligt, däremot är det betydligt tuffare med en jacuzzi, vilket jag lärde mig i Polen, där vi hyrde en lägenhet med denna "lyx". Nej, där duschade vi i stället. Så knasigt det kan bli;-)
Du är en bra fotograf! Det finns så många tekniskt perfekta proffs därute vars bilder är skittråkiga. Det är tanken i personen bakom kameran och upptäckandet av "roliga" motiv som är en bra kombo för en lyckad bild.
Detta sagt av en som har en nästan fem år gammal liten Sony;-)
Ha en fin vecka!

Gubben sa...

Här gäller arbetsvecka med då lotto vinsten uteblev.

aino sa...

stora vinsten ja... vi har en stående tioveckors lotto, så slipper man anstränga sig så mycket. jag menar, kommer det, så kommer det. men inte skulle jag investera i ett badkar av guld... får fundera ut nåt annat skojigt.
ha en bra arbetsvecka iaf.
aino

Monica sa...

Det är längesen jag spelade lotto,det blir bingolotto på söndagarna,men inga vinster.Jag vann 1000:- mat för över ett år sen,men sen dess har vinsterna uteblivit.
Jag längtar också till sommaren,är ingen vintermänniska.
Du får ha det så bra...vi hörs!

Bibsan sa...

Du vet väl att hoppet är det sista som lämnar människan ;)
Du har ju ett jobb som är gjort för dig! Även fast det är måååånga år sedan jag klarade att gå till mitt arbete så kan jag sakna det fortfarande.
Ha en härlig måndag med dina busungar :)
Kram

Livet sa...

Jag har en oskrapad Triss i väskan, så jag känner mig som en mijonär :)

Snejky sa...

Jo, den stora vinsten lär vänta på sig här oxå...Men, men...
& du, man får gnälla emellanåt.....hahaha
Kramen

Guldkryckan sa...

:)

Pyspunka sa...

Jaa du. Vem faan längtar inte till sommaren liksom ;-)

Guldkryckan sa...

Sant :)

Susanne sa...

Efter att hjälpt sonen med pengar till lägenheten så att han slipper topplån, så behöver jag nog vinna pengar ;)