tisdag 11 juni 2013

Liten utflykt med jobbet idag då...!



Jo..blev ju en utflykt idag då...o-flexibel som jag ju är av naturen vägrade jag på ett fint sätt att byta klass fast lärarna tiggde om det mer eller mindre..här vankades det ju hamnbesök och annat och för de som känner mig är det inte så svårt att förstå vad jag valde när alternativet var slottskogen ;)

Bild 1: Ja va sjuttan..Stena scandinavica där fotad från Älvsnabben..en av flera båtar som trafikerar vår lilla hamn.
Stena ja..där har man ragglat av både en och två ggr i sitt liv....! ;)

Bild 2: Bockkranen då fotad utanför Sjömagasinet här i stan.

Bild 3: Älvsborgsbron som den 8 november 1966 invigdes...riktigt vacker bro om jag får säga så själv.
Har passerat över den tusentals gånger...ca 90 % av de gångerna gjordes för att berika Systembolaget i mina yngre dagar...var en flitig besökare på den tiden ;)
Nu beundrar jag den bara på avstånd..får räcka så..bidrar hellre med lite av inflationen genom regelbundna Tysklandsresor eller "Chatou le dunk" ;)

Bild 4: Samma bro...samma story ;)

Bild 5: Ångbåtsbryggan då...har aldrig varit ute på den faktiskt..premiär idag..många som fejar o donar där på dagarna...fina flytetyg det där helt klart...!


Bild 6: Bilden talar för sig själv. :)


Jo..Kul att åka iväg på sådana här små utflykter..om man inte har för många ungar med sig förstås..vi hade bara tre idag...då kan man fota lite i lugn och ro..med en hel klass blir det värre, har varit med några ggr förr om man säger så numera..blev ju en bra dag detta.

Funderar på att komma lite för sent till jobbet i morgon...massa stolar som ska ställas ut på skolgården hörde jag ett rykte om ;)
Bäst att smyga sig undan lite då om inte annat ;)

Ha de bäst allihopa.


10 kommentarer:

Snejky sa...

Ojoj, sådana härliga foton.. Nu blir man änna sugen själv på att göra en sådan utflykt... Kramelikram....

Gubben sa...

Håller med härliga bilder. Ta du sovmorgon imorgon:)!!

BP sa...

Fantastiskt fina bilder och jag tackar för sightseeing turen från din vackra hemmaplan:/)
Hade valt precis som du, inte är vi någrå skogsmullar heller, å allt småkryp i skogen, ormsr och annat äckligt;-)

znogge sa...

Ja, gruppens storlek avgör definitivt aktiviteten ;-) Det gäller att hålla sig undan i rätt läge!

Mia sa...

Härliga sommarbilder och det andas förnöjsamhet mellan raderna. Dessutom skriver du att det var en bra dag. Det tvivlar jag inte ett dugg på.

Men du... lika bra att få de där stolarna undanstökade med en gång... Går fortare om du är med... ;-)

Eva Trillian sa...

:) Bra val att ge sig ut på utflykt.
Viktigt att inte byta bort guldkornen mot grus ;)
Bra bilder blev det också.

Micke sa...

Härlig utflykt!!! :-)
sv:
Ja, tyvärr kan vi ju inte rädda dem alla, men var och en vi lyckas med gör vårt jobb ovärderligt!

Fredag i morgon, ha en riktigt bra avslutning på veckan! :-)

Camilla sa...

Och vilket väder ni fick. Kanon. Ser ut som du fick en underbar dag.
Kram!

Ninni sa...

Klart du ville följa med på den utflykten..ser jättemysigt ut!

Ja liiite kan du ju försova dig..jobbigt att bära ut stolar..hihi.

Ha en fin helg, kram

Livet sa...

jättefina bilder

ser ut som ni fick en härligt utflykt