fredag 10 juli 2015

Totalt ointressant inlägg för de flesta...

men det har regnat hos Guldkryckan ;)
Lilla Guldkryckan har ju annat att pyssla med under sitt tak när det regnar, såsom att åter igen kolla på lite dokumentärer om sådant som intresserar honom.




Jo...mycket lögner var det på den tiden...allt för "rikets säkerhet"....men hur man än ljuger i vilket syfte det än må vara så kommer alltid sanningen fram förr eller senare.
Men redan då förstod nog många även om de styrande ville annorlunda...och de lyckades....de flesta trodde det var ryssen som var i våra vatten.
Visst var de här...men alla andra var här också...svenska vatten användes som "plaskdamm" av stormakterna och deras allierade...ofta med marinens tysta godkännande.
Ett fåtal i styrande ställning visste vad som pågick...så var det på den tiden. (Och än idag antar jag)




Andra dokumentärer i min smak: Palmemordet.


Totalt ointressant för de flesta...men har man som jag inget liv (när det regnar) så blir det som det blir. ;)

Ha en superb helg nu allihopa..det ska jag...solen skiner ute igen.




14 kommentarer:

BP sa...

Har inte heller nå't liv längre i det här vädret. Men är glad att du har hittat din favo sysselsättning med att inte göra någonting (känner igen det;-) ) utan ligger framför rutan.

Får völ gratulera dig till solen som du såg när du la upp inlägget. Jag spånar fortfarande - utan succé.

Ha en fin helg du med!

Ejris sa...

Plöjer dokumentärer...tv filmer o hänger i soffan.....=) med det är ju semester det med

Gubben sa...

En annan stackare får tjäna in pengar till Sveriges BNP medans ni tittar på dokumentärer :-))! Nu får det bli sol o varmt så man kan njuta av sommaren på balkong eller gräsmatta och på båten.

Kolonilotta sa...

Hej. Kul blogg! :)
Fastnade efter din kommentar hos BP.
Tycker det är skit kul med folk som vågar säga sin mening utan allt j...a lullull.
Ha en skön kväll.
Här hinner knappt altanen torka innan det kommer mer regn.
Susanne

Mia sa...

Rysskräcken har nog alltid varit utbredd i vårt land. Tur jag slipper gå runt och vara rädd... ;-)

Jag hoppas du finner riktigt mycket av sådant som intresserar dig. Jag har varit på bibblan idag och lånat ännu en liten bok så jag inte blir sysslolös när jag drar iväg... ;-)

Ha en fortsatt fin kväll och hela helgen förresten, när jag ändå är i farten!

Znogge sa...

Vädret det är som det är och man får göra det bästa av det!

Trevlig helg!

Lotta sa...

Sommar är det trotts väder! Min snälla son skänkte en liten soffa som han inte hade användning för längre. Den passade perfekt på min lilla veranda i stugan. Där kan man sitta och samla kraft och kolla på regnet när det strilat utanför. Jag kollade till och med på tv igår, det var vanebildande för tv;n är på ikväll också.

Ha en bra lördag!

:-)

Ama de casa sa...

Här regnar det inte, istället är det på tok för varmt. Alltid hittar man nåt att gnälla på ;-)

Veiken sa...

Idag har det varit suveränt fint i den här stan och vi har gått Bergsjön runt. Det blev 6 km och en massa bilder till ett inlägg som ligger ute nu!Bergsjön är min mans sommarsjö när han var barn!
Min son den fd officeren har nog lite liknande intressen som du!
Ha det gott!

Amanda sa...

sv: ja det vet jag inte riktigt, det bara kom med tiden

Amanda sa...

sv:: men tror det handlar mycket om min självkänsla

Semester & Mat sa...

Ibland kan det nästan vara skönt att det regnar, då tar man sig tid att göra sådant som man vanligen inte gör :)

badtant.bloggo.nu sa...

Det är väl en toppen idé att göra sånt man gillar då det regnar. Jag gillar oxå att titta på dokumentärer av alla de slag. I dag har vi otroligt nog en stor fin sol på en klarblå himmel. Så det blir till att kolla på Veteranbilsrally i Vårdkasbacken ett stenkast från mig...häftigt.
Sommarkramen

badtant.bloggo.nu sa...

Det är väl en toppen idé att göra sånt man gillar då det regnar. Jag gillar oxå att titta på dokumentärer av alla de slag. I dag har vi otroligt nog en stor fin sol på en klarblå himmel. Så det blir till att kolla på Veteranbilsrally i Vårdkasbacken ett stenkast från mig...häftigt.
Sommarkramen