onsdag 16 september 2015

Lite studiedagar då.

Jo men visst förstår ni...HLR och lite annat...bästa av allt...inga ungar...prisa gud...eller nåt.
Vill minnas att det var lättare med HLR för tre år sedan då jag gjorde det sist...någonting har hänt...min kroppshydda? Nej då...golvet där dockan ligger sitter längre ner bara...så måste det ju vara ;)

Till råga på eländet så slutade min docka ta in luften jag blåste in efter ett par gånger...det var bara att kasta in den beryktade handduken och hålla en avskedspredikan av teologisk karaktär...vila i frid "Mini-Annie" (som dockhelvetet hette).


Skämt åsido...det där borde alla träna på med jämna mellanrum...har man tur behöver man aldrig använda kunskaperna...men om nåt händer är det bra att ha en liten aning om hur man ska göra iallafall.

Men nu har jag lite annat att stå i upptäckte jag nyss....borde stängt av telefonen vid hemkomsten ;)

Ha en fortsatt fin vecka allihopa.


11 kommentarer:

Ejris sa...

tycker så synd om den där Hjärt o lung gubben......finns inte mycket hopp för han...ingen mage..inga armar o inga ben...stackarn!

badtant.bloggo.nu sa...

Mini-Annie?? Men stackarn ser ju ut som en Karl. Vill minnas att den docka vi tränade på badis förr oxå hade det namnet men såg då bra mycket kvinnligare ut. Men om jag får välja så föredrar jag nog er docka...om jag får döpa om den förstås.
Ha nu en fin Onsdagskväll...snart helg.
Kramen

Susanne sa...

Har oxå gått den kursen och är även utrymningsledare. Det är bäst för mina kollegor att det inte händer något för jag har lite svårt att se blod och är rädd för eld ;)

BP sa...

Jodå, har också gått HLR-kursen. Bra att veta vad man ska göra och hur. Fast vår docka var inte så fin som din. Det var ingen Annie heller utan en kille med helkropp och vägde ett ton. Så jag gjorde inte så bra ifrån mig heller om man säger så;-)

Ha en riktigt bra kväll nu. Lyssnar på Uppdrag Granskning för första gången. Där lovordas din hemstad Göteborg verkligen i samband med hanteringen av romer. Du kan vara stolt!

Semester & Mat sa...

Viktigt med sådana utbildningar, kan ju rädda liv om man har kunskapen.
Ha en fin kväll!

Rantamor sa...

Hörde inte Thåström tyvärr, men vet att det ÄR en bra låt.

Tjingelingen från Rantamor.

Mia sa...

Så sant så.Jag har tränat många gånger, men nu är det länge sedan. Jag minns när vi hade haft katastrofövning när jag läste till syrra hur uppe i varv jag var. Eller om det var efter HLR-utbildningen... minns inte. I alla fall när jag körde hem den dagen så önskade jag litet att någon skulle behöva mina nyförvärvade kunskaper! Jodå, jag skämdes litet samtidigt... inte ville jag önska död och pina åt någon bara för att jag var ordentligt påläst!

Ha det gott!

Eva Trillian sa...

Bra att hålla kunskaperna i HLR vakna. Måste vara enda kunskapen man gärna tar till sig fast man hoppas man aldrig behöver den :)
Önskar dig en riktigt fin helg - kanske en med avbrott i regnet.

znogge sa...

Vi tränar regelbundet men lätt är det verkligen inte. Krävs mer ork än vad man tror...

Trevlig lördagskväll!

Andra året i Hjo sa...

Har väl varit med på något liknande när jag fortfarande jobbade. Men ingen så snygg dockhelvete.

Carita Liljendahl sa...

Jepp - det är viktigt att kunna det där - fastän man hoppas man aldrig ska behöva använda kunskaperna i praktiken... undrar hur handlingsförlamad man skulle bli egentligen, eller sitter allt i ryggmärgen sedan? Dvs att man handlar och gör allt rätt?
Tråkigt dock att Mini-Anne dog, men du fick ju öva på att vara präst då istället... :-)