söndag 3 september 2017

September...redan?

Jodå, tiden går och här sitter man i köket med sin laptop och försöker få ihop ett inlägg.
De första veckorna på nya läsåret är avklarade...hur gick det då?
Ja...fan vet...men några av ungarna tycks ha levt på flugsvamp hela sommaren då de gått bärsärkagång vissa dagar.
Mina förslag om medicinering av lugnande karaktär av alla 400 ungar har fallit platt...ok då...ge mig medicinen istället då ;)

Omvärlden då?

Den där knubbiga lilla typen i Nordkorea har gjort det igen...vårt beslut om att ha ett extra förråd av mat hemma "utifall att" ter sig som en bra grej trots allt. Är uppe i två månaders konsumtion nu och mer lär det väl bli.
Aldrig fel att vara förberedd oavsett vad som händer...fallerar vårt ekonomiska system av nån anledning eller om nåt annat händer, så har vårt fosterland bara mat för tre dagar..lagret består av butikernas centrallager..thats it.
Förr hade man lager för lång tid för hela svenska folket..."beredskap" kallades det....idag har vi ingenting.

Kolla här.

Ja jösses...beredskapen var bättre förr...bara att ta tag i det själv ;)

Nä..jag kanske överdriver...en kul hobby iallafall och lägga upp ett litet lager.
Om tusen år kanske nån arkeolog hittar lagret och sen kan de analysera det i 10 år och undra vilken idiot som lagrat detta ;)

Men nu ska jag ta det lugnt och förbereda mig för morgondagens insatser i kommunens regi.


Grattis Konungen till nya barnbarnet.

Ha det bäst allihopa.



13 kommentarer:

Gubben sa...

Ja den lille knubbisen i Nordkorea är nog totalt tom mellan öronen, Snacka om snäckskal:-))!

BP sa...

Du har iaf överlevt skolstarten, och det lär barnen (förhoppningsvis) också ha gjort. Sedan har du ju hela läsåret på dig att strypa dom;-)

Å vad säger man om Nordkoreas galna ledare... Skrämmande - ja, verkligen.
Å med att hamstra mat är kanske ingen dum idé alls (sa min man när jag berättade om ditt inlägg), men det viktigaste som jag/vi faktiskt borde ta itu med någon gång är att kolla var bergsrummet (eller annat utrymme) ligger i vårt bostadsområde. Har nämligen inte den blekaste och då har vi bott här i över 30 år...

Ha en bra början på veckan nu!

Herr Nilssons Fru sa...

Tiden går fort nu är de dax att börja fundera på julklappar..haha

Ja den där lille killen är lite läskig, ja han skrämmer mig. Jag litar inte redigt på honom. Tänk att en enda person kan ställa till ett rent helvete för miljoner andra om han vill...hua...

Lite förråd behövs alltid, vi bor ju långt från affärer men jag jobbar brevid en, men handlar o lagra gör vi.

Kramiz

Susjos sa...

Ni är hjältar som jobbar med barn, så viktiga och så tufft jobb, det kan jag kanske bara ana! Kämpa på, du gör nytta!!!!

Ja, han där i Nordkorea...man undrar ju hur det står ställt med honom?! Läskigt är bara förnamnet! Hm, förråd....kanske borde man ha ett litet?!

Steve sa...

Det är nog betydligt lugnare i den nordkoreanska skolan. Men, vad lär dom sig där tro?

Ejris sa...

galet världen styrs av en Orange clown i det stora landet o en liten liten med livsfarlig idiot i det lilla lilla landet Nordkorea... att ingen där inne fattar hur galet det är eller äter alla flugsvamp?

Mia sa...

Börjar medkungen, annars glömmer jag honom. Det har blivit slentrian med barnbarn i den familjen, så jag lyfter inte ens på ögonbrynet längre. Varför skulle jag göra det, förresten. Barnbarn är en familjeangelägenhet.

Matlager. Nej, jag skulle inte ha så mycket att ta av om det blir tomt på hyllorna i butikerna runt omkring. Lingon finns det en del förstås, hurlänge överlever jag på det!? :-)

znogge sa...

Den knubbiga typen i Nordkorea verkar vara fullständigt livsfarlig för resten av mänskligheten. Skrämmande minst sagt.

Barnbarnen trillar verkligen in i kungafamiljen och fler är på gång...

Veiken sa...

Det 'är inte alls fel att hamstra lite omutifallatt!
Det är inte bara knubbisen i Nord Korea som oroar. USA har sitt stolpskott och Turkiet sin...plus alla andra galningar i regeringsställning.
Det är bara att hamstra vidare och hoppas på att ungarna lugnar ner sig... Ha det gott!

Ditte sa...

En vet aldrig vad som händer i morgon. Tror jag har en del frystorkat kvar som jag ärvt av min pappa och de varaorna är nog bra gamla, men lär hålla i sådär en 10 år till.
Ja, "Trumpeten" i USA och "den bestämda personen" i Nordkorea i grupp med andra (ja, Veiken vi ätnker lika här) alla naturkatastrofer m.m. gör ju att det är lika bar att se till att göra dte bästa av dagarna.

Vad gäller skolan har jag ju ett förflutet där på en sådär drygt 40 år och ibland tror jag faktiskt det var bättre förr. Då var skolan och lärarna och kunskapen viktiga.
Tankar till dig och din fru.

christel sa...

Japp! Skolan är i full gång nu med "nya" förälskelser, ovänner/bästisar, "hon sa och då sa han" situationer :))))

Eva Trillian sa...

Det är klokt som du skriver- ett litet lager av förnödenheter är ingen dum idé alls - det ska jag ta upp med guben här hemma :)
Nytt läsår, nya äventyr ;) Håll ut! Julen är ändå ganska nära ;)

Kenneth sa...

ja tiden går och snart är det oktober