söndag 1 oktober 2017

Ny månad...

och här sitter man och ska summera månaden som gått...gör det enkelt för mig tror jag och eeehh....skiter i det ;)
Ok då, lite, storbråk på kneget i början av månaden, polis inkopplad osv osv...lärare står på kö för att gå in i väggen..sjukskrivningar...ja...det var väl allt...tror jag.
Arbetsmiljön suger med andra ord.

Men men...man får ta det som det är.

Så här lång tid ska det inte gå mellan inläggen egentligen...har inte ens varit ute på en enda bloggrunda på hela månaden...så mycket annat som pockar på uppmärksamhet.

Frugan mår ypperligt bra iallafall och det är väl det viktigaste för undertecknad...så är det ju, även om min egen hälsa känns nästan lika viktigt...blir nog bra så småningom...jag sköter mig lite bättre än förr när det gäller mat och dryck...diabetes ställer ju vissa krav ;)
Känner mig bättre än på många år...det är ju inte fy skam även om jag inte trodde det skulle bli så från början...tack Bp för "pepp" i början där.

Men nu mina vänner...ha en fin vecka, det ska jag ha.



14 kommentarer:

BP sa...

Ja du Guldkryckan... Du är nog inte den enda som mer eller mindre har övergivit blogglandia sedan i somras. De flesta verkar ha flyttat till Instagram.

Men himla kul med ett livstecken från dig.

Skit med bråk på skolan. Tycker himla synd om lärarna. Att vara lärare är inget jobb, för mig är det ett kall. Å jag skulle då aldrig orka kan jag säga...

Fantastiskt att din fru mår ypperligt bra. Helt underbart att höra!!! Hälsa henne så gott och önska "god fortsättning" - av den fina hälsan efter operationen alltså:-)

Jo, diabetes ställer vissa krav. Samma krav som borde ställas till icke-diabetiker. Men det har jag ju redan sagt. Nu är jag kanske en aning orättvis då jag aldrig gillat sötsaker, läskedrycker och/eller saft. Så för mig var makens diabetes typ 1 ingen "uppoffring". För honom var det kanske lite svårare i början. Men han är en sådan typ som ställer om sig direkt och det lämnade och fortfarande lämnar många möjligheter öppna för ett och annat "snedsteg", dvs mörk choklad, en bulle, en morotskaka, en öl med mera då och då.

Så bra att även du känner dig bättre än på många år. Du är med andra ord på rätt väg. Det är bara att följa den - vägen alltså - i rätt riktning!

Tusen tack för länken förresten. Jag peppar dig så gärna. Har ju nästen 40 års erfarenhet av att leva med en diabetiker, så jag har ju en viss erfarenhet. Fråga gärna om du vill veta nå't speciellt!

Ditte sa...

Trevligt att du är med igen. Och jag gladdes extra över att din fru är piggare. Tillvaron blir lite mer hanterbar då. Men jag vet också att det sliter på de i närheten. Rädslan och oron finns ju där hela tiden.

Lärarjobbet är tufft, vet- har erfarenhet från dryga 4å år och såg den nedåtgående spiralen. Och lärare var ju det man var minst på slutet. Mer socialarbetare...

Ha det gott! Så gott du kan...

Kenneth sa...

Skönt att höra att ni mår bra både du o frugan.

Blir inte så mycket blogg här heller.

Sen mitt långa uppehåll är det svårt o komma igång igen :)

Lotta sa...

Lite oroligt varstans nu för tiden tycker jag. Men en sak är säker, jag är otroligt glad över att frugan och du mår bättre. Hoppas på att oktober blir så där underbart vacker med massor av färger och skön luft utan litervis med regn.

Ha det gott!

Nina Warglycke sa...

Jodå, tiden har en förmåga att försvinna. Inte hittar den borttappade tiden tillbaka heller. Plötsligt är det ny dag, ny vecka, ny månad...

jaja, så har nog alla det. Känner nog igen det.

christel sa...

Är själv en urusel bloggare 😱
På min skola är det dock gansk lugnt (sorry;)
Eller är det kanske så att jag blivit bättre på att hålla mig undan....bara blivit urskälld av två lärare hittills 😂😂😂

Mia sa...

Hälsan är absolut det viktigaste. Både för oss själva som för dem som står oss nära. Annat blir prio två. Trist med våld, kriminalitet eller vad det nu var som härjade i ditt område...

Ha det gott och önskar dig o frugan en härlig söndagseftermiddag!

znogge sa...

Men vilken start på månaden. Tack och lov så är det väldigt lugnt på vår skola men det där med trött personal det känner man igen. Skönt att frugan din mår bra för det är faktiskt det viktigaste.

badtant.bloggo.nu sa...

Tjenixen. Här är en till som har legat på latsidan då det gäller bloggandet. Men nu gör jag ett försök igen. Skönt att både du och frun mår okej. Så många som mår skit.....Ha nu en toppen helg även om det nu är en dag kvar.
kramelikram

annika sa...

Jag försöker komma igång med bloggandet.Gjorde ett uppehåll under semestern och sen bara fortsatte det...Härligt att hälsotillstånden för dig o frugan blivit bättre!

BP sa...

Ta dig i kragen nu Guldkryckan!!! Jag vill ha ett inlägg från dig, och jag vill ha det NU!!!

PS.Hoppas allt är okej med frugan, ja det hoppas jag innerligt. DS.

Lotta sa...

Tänkte bara kolla in för att se hur du har det!
Hoppas allt är bra?
Hörs 👍

BP sa...

Snart är det en ny månad igen!!! Ett livstecken från dig skulle inte sitta fel om man säger så!!!

annika sa...

Säger som BP jag...