fredag 3 november 2017

Hallå,,,,,!

Jo men visst, finns ännu kvar i jordelivet, bara varit så infernaliskt mycket att stå i så att internetvärlden fått stå tillbaka lite.
Arbetet är som det är....skolan är uppgraderad, eller är det nedgraderad? till "Särskild händelse".
Hoppsan hejsan...så kan det gå...!

I övrigt avlöper väl allt som det ska, det enda lilla lilla irritationsmomentet är väl för närvarande vår vårdcentral, inte själva vårdcentralen kanske, men varför måste alla gå dit samtidigt som mig?
Tre gånger nu senaste tiden fick jag vända i dörren, första två gångerna pga att jag insåg det hopplösa i att sitta där flera timmar och vänta, den tredje pga att de stängt "drop-in" vid lunch pga för hög tillströmning av patienter. (Eller om vet var pga för få läkare på plats)

Hur det än är....funderar på privatläkare...utan nån jävla "drop-in".

Drop-in............kyss mig i bakpartiet :(

Men jag ska väl inte gnälla...har ju bara inget tålamod...jag minns en midsommar för många år sedan när de ännu hade "kölapp" på systemet, 2 timmars väntetid var det, kollade tre olika systembolag och alla hade likadan väntetid...jag åkte hem...utan sprit...hujeda mig vilken tråkig midsommar det var...men hälsosam...antar jag ;)
Nä, jag får träna på mitt tålamod.!!

Ska väl ta mig en bloggrunda i helgen då...vi ses :)

Snart jul igen ;)

11 kommentarer:

BP sa...

Ja, väntetider på Vårdcentralen går ju absolut att jämföra med kötiderna på Systembolaget förut. Konstigt att Systembolaget har löst problemet, men inte vårdcentralerna...
Vi har alltid tillhört en "privat" husläkarmottagning. Där har man inget drop in-system, men väl en slags akutmottagning samma dag, om man ringer på morgonen. Funkar utmärkt. Å deras svarstider, när de ringer upp mig alltså efter det jag ringt ligger på max 20 minuter. Har fler kompisar som inte gillar vår Vårdcentral här i Täby...

Ja, att det snart är jul igen - suck. Fotade en skylt på ICA idag - Lussebullar redan nu - dubbelsuck...

Ha en fin allhelgonahelg nu. Hoppas du hann till Systemet, då det är stängt imorgon;-)

Susanne sa...

Har nog tur som en tok för på min vårdcentral har vi inte så långa köer trots att jag bor i Stockholm. Har skaffat mig en privat sjukförsäkring för att det ska gå snabbare.
Ha en härlig lördag.

Mia sa...

För- och nackdelar med allt. För många år sedan arbetade i min egen kommun på en tjänst som gjorde att jag inte ville att vårdcentralens personal skulle veta allt om mig, trots att de fungerade bra ringde jag en privat vårdcentral två mil bort. Fick blankt nej när jag ville beställa tid, de hade inte möjlighet att ta fler patienter. Jag stod på mig, förklarade varför jag inte ville gå till min närliggande och vad jag hade för tjänst... ok, efter visst funderande var det grönt ljus.

Jag gillar min "nya" vårdcentral, men gillar inte systemet de avvisar patienter. Har hört fler som fått köra med att åka in p.g.a sin tjänst. Lika-principen försvinner där, alltså att alla behandlas lika. I början fick jag tid inom ett par-tre dagar vid alla slags problem. I dag är det väntetid på en månad för inte akuta problem.

Fördelen är absolut att man träffar samma läkare varje gång!

Lotta sa...

Välkommen tillbaka! Ibland är det bara så att var sak har sin tid 😉. Min vårdcentral gör mig fullständigt galen för tillfället, jag sk inte gå in på det nu för då kan inlägget bli väääääääääääääääääääääldigt långt. Som sagt livet rullar på även här 😁
Ha en fortsatt trevlig helg!

Hörs 😁

znogge sa...

Vården är väl inte vad den borde vara tyvärr och vår vårcentral är inte bättre. Däremot så tycker jag att vården är bra om det blir riktigt skapt läge.

Ha det gott du med!

Ditte sa...

Förstår helt din otålighet. Att kalla något för "drop in" när det inte är det är trist. Trist att vårdcentralerna inte kan leva upp till detta. Men jag har även här i huvudstaden sett ökningen där när jag varit och lämnat prover. Beror nog här på att vår vårdcentral har månadslånga köer för att få en tid hos en läkare och då blir det drop in.

Vad gälle rskolan så har jag djupgående planer på att kandidera till ny utbildningsminister. För den nuvarande situationen är helt ohållbar...

Önskar dig trots allt en bra vecka.

Rantamor sa...

Tur jag inte behöver den där vårdcentralen så ofta..
därimot är ju Rantafar en ständig gäst där men klagar aldrig över nå köer.
Nu är det ju mest Waranprovtagning på dropin tider men det går alltid fort.
Men vi bor ju på landet...kanske förklaringen.

Ladda nu för julen och besök systembolaget i god tid !!!

Tjingelingen från Rantamor.

Gubben sa...

Visst är det härligt med "närsjukvården". Ibland kan man faktiskt sakna kötiden på monopolet.

Lennart sa...

När jag kommer in på min vårdcentral behöver jag inte visa leg längre. Dig känner jag igen säger de bakom disken. Det känns både bra och dåligt. Ökänd? Min högerarm har tappat styrkan, den lyder mig inte riktigt och fingrarna har svullnat och kroknat men det stör mig inte. Jag kan röra armen om jag tänker och bestämmer mig. Fast jag kan inte skriva för hand längre, det syns inte vad det står! Det är så svårt att hålla i pennan. Men det är problemet med magen som stör mig mest. Den krampar och har sig, lever sitt eget liv. Vet inte när jag ska kräkas, eller behöva tömma mig. Känns så dumt och jobbigt. Har varit på magnetröntgen men inte fått något svar än.
Det är ett elände att vara högerhänt. Tur att jag bara bokar automatväxlade bilar när jag ska köra.

annika sa...

På "min" hälsocentral kan man inte "droppa in" - det är telefonbokning som gäller. Där kan man dock trycka sig fram till att bli uppringd och de ringer faktiskt. Men inte alltid så lätt med tiderna...fanns inte ens någon akuttid dagen efter när jag ringde om min tå. På akuten var jag i ungefär fem timmar - med röntgen. Det var rätt ok, jag var så inställd på att det skulle ta tid, trodde nog det skulle ta ännu längre tid.
Hoppas skolan står kvar!
Ha det gott!

BP sa...

Tänkte bara påminna dig om att det är dags för ett nytt inlägg - efter det här "sjukdomsinlägget" alltså;-

Kul att Lennart kommenterat...