lördag 3 augusti 2019

Stort tack...

för era kommentarer på förra inlägget...ja...nån gång ska jag nog ta tag i det igen...ganska snart tror jag...är ju 10 år sen sist jag höll i en pensel.

BP, jag började med akryl men efter min brors rekommendation övergick jag till olja...har inte ångrat mig en sekund...stor skillnad där...för mig iallafall.

Än en gång...tack allihop.

Det är ju ganska så avkopplande att stå där vid ett staffli med en ny duk helt ren och bara "köra på" med penseln...ibland har jag en vision över vad jag vill göra men den visionen brukar ändras allt eftersom...det är ren terapi för själen.
Så jag tänker börja igen till hösten här...har så många redan använda dukar som jag ska ersätta med nåt annat än vad jag redan gjort tidigare.
Så gör väl alla som målar antar jag...helt ok...och billigt ;)

Guldkryckan älskar livet idag, han har en fru han älskar, ordnad ekonomi och inga skulder.
En gång i tiden var hans näsa oftast mera vit än hudfärgad, hans bankkort gick ibland inte att betala med ute då amfetamin hade förstört magnetremsan....ett liv i sus och dus med olika preparat....den tiden tog slut och Guldkryckan njuter idag av sitt vardagliga liv med allt vad det innebär, en fru han älskar mer än livet självt.
Han tar ansvar idag...det är viktigt tycker han.


Jo..det var en bedrövlig tid det där..brukar ju inte skriva om det så ofta men det gick ju bra till sist..jag vill helst inte att ungdomar idag går samma väg som jag själv gjorde..var därför jag sökte mig till arbete med ungdomar.
Många är det som ramlar dit..tyvärr inte lika många som tar sig ur det..men kan man rädda en enda så har man kommit rätt.

Ha det bäst nu.

6 kommentarer:

Znogge sa...

Så härligt att höra att det gick bra för dig! Det blir jag glad för att läsa. Tack och lov så går det att ta sig ur ett missbruk även om det är svårt. Så här med facit i hand så är självklart dina erfarenheter en tillgång i ditt arbete med ungdomar även om jag förstår att du kanske hellre varit dem utan.

Ha en fortsatt bra lördag!

Ama de casa sa...

Vilken härlig läsning! Ja, inte att du "åkte dit" i ett missbruk, men helt underbart att du tog dig ur det och att du ser så positivt på livet nu.
Du verkar ha hamnat helt rätt i din yrkesroll också - all heder till dig och en stor eloge!

Ha en finfin kväll!

BP sa...

Har ju sagt det förut, men det tål att upprepas: du är en otrolig stark människa som har lyckats ta sig ur träsket. Ännu mera beundransvärt är det att du vill visa den rätta vägen för dina elever. Det ska du ha en stor eloge för Guldkryckan. Tror nog att frugan din är mäkta stolt över sin man:-)

Å så typiskt för dig att du valde olja till slut. Har förstått att det är mycket "svårare" att måla i olja än i akryl. Just det där med "lager" är mera komplicerad har jag fått lära mig. Varför välja den enkla vägen om den komplicerade är än större utmaning. Typiskt Guldkryckan Eloge.

Stort tack för länken:-)

Ingrid sa...

Så skönt att det gick bra för dig och att du har ett gott liv nu. Det är inte alla som lyckas reda upp sin tillvaro utan går under till slut.
Ha en skön söndag!

Susjos sa...

Men så underbart att du "fick en andra chans" i livet, stort "grattis", om man kan säga så! Så underbart att du hittat kärleken, kommit ur missbruket och har ett jobb som ju passar dej som hand i handsken, där kan du ju göra skillnad!!!
Ha det fortsatt gott!!!

Eva Trillian sa...

Strongt! Som BP skriver; en eloge till dig.
Dina erfarenheter gör dig nu till en tillgång i ditt arbete med ungdomar. Som de flesta andra är det lättare att lyssna på ens om varit med (oavsett vad det gäller) än en som bara läst på eller tror sig veta!
Som jag sagt förr: Rätt person på rätt plats :)

Kul att du vill börja måla igen :) ser fram emot att få se några resultat här så småningom!