söndag 17 november 2019

Planerad operation då.

Tar en snus under läppen och så sätter vi väl igång med denna dags inlägg.

Så kom ju remissen då fram och jag fick gå in för att boka tid, enda dagar jag kunde hitta som inte skulle drabba min arbetsgivare alltför mycket (läs barnen) blev i början av januari...så fick det bli...nu inväntar jag bara bekräftelse på bokningen som väl kommer imorgon.
Kan hända att jag är lite dålig på att prioritera...min hälsa VS ungarna på kneget.
Men naturligtvis hade jag prioriterat min hälsa om det varit livsavgörande...men är det inte det och man kan göra det på annat vis så gör jag det...för ungarnas skull och så slipper jag sitta där med min mobil hos läkaren och svara på ungarnas sms eller ringa och se till att de kommer i tid.

Men nu är det ju ännu söndag...det regnar och här sitter man i köket med sin laptop med en kopp te bredvid, två av katterna promenerar omkring på köksbordet och emellanåt får jag korrigera det jag skrivit då det genom katternas försorg blir: 5555555555555ffffffffffffffghfgggggggggg

Nä..stavning har aldrig varit deras starka sida men de är så duktiga tycker jag att de åtminstone försöker ;)


Ha det bäst nu alla.








6 kommentarer:

http://kraka.moah.se sa...

Jag försöker också lägga läkarbesök och sådant så det inte ska inkräkta på jobbtiden. Har alltid gjort så. Numera är det väl a vekonomiska skäl eftersom jag har timanställning och inte får lön om jag är borta från jobbet.

Mina katter är heller inte bra på att stava. Jag längtar efter dem, men sonen har sagt att de mår bra. Även om man bor med katter måste man ju få resa bort ibland. Men jag saknar dem verkligen.

Idag, än så länge, skiner solen. Annars har det varit regn och gråkallt varje dag sedan jag kom hit. Petter säger att det inte regnar så mycket i London som ryktet säger. Men jag tvivlar...

Ha en bra söndag!

BP sa...

Det var nytt! Att du själv bokar en tid via Vårdguiden. Här blir du anvisad en tid, som du visserligen kan lämna återbud till. Men kallelser kommer alltid direkt från läkaren/sjukhuset med snigelpost.
När jag fortfarande jobbade la jag också mina läkartider "utanför" arbetstid. Det känns liksom schysst, trots att man ju faktiskt få gå till läkare på betald arbetstid.

Katter på bordet - här får jag kalla kårar;-)

Ha en bra början på veckan, förhoppningsvis utan regn.

Ama de casa sa...

Haha! Vilka braiga hjälpredor du har på datorn! Kanske därför det har blivit lite knas med bokningen av tiden för operationen... :-)
Hoppas du nu har fått ordning på det! Tiden för operationen, alltså.

Ditte sa...

Du är verkligen plikttrogen. Och jag förstår dig. Vet ju att de som jobbar inom skolans värld är en tapper skara. Plikten framför allt. Känner så väl igen mig.Kan inte annat än le åt dina katter som också vill medverka i ditt inlägg- De är intresserade och vill nog vara med på bild.
Önkskar dig en bra start på veckan.

Susjos sa...

Fint av dej att tänka på dina elever, förstår dej så väl! Och älskar bilden av din katt, minns oxå när Maja klev på tangenterna, det blev nåt liknande i bokstavsväg,haha! Åh vad jag saknar henne!
Men hittade en kattkompis på hotellet idag, en sån fin kelig katt.
Så du har varit här? Ett underbart barnfritt hotell i Playa del Ingles som heter Sunprime Atlantis view, ett ”Ving” hotell, så många skandinavier. Vi trivs bra, hoppas på lite mera sol bara...
Ha en bra start på veckan!

Susanne sa...

Jag är sämst på att prioritera, arbetet går oftast före hälsan (inte bra)