lördag 22 februari 2020

Städdag på gräddhyllan.

Jodå, ibland måste ju även fantomen städa i sin grotta då guran måste ha sin lagstadgade ledighet.
Guran i detta fallet är ju då älskade hustrun som redan fullgjort sina plikter denna veckan när det gäller just städning så idag får det bli köksstädning för undertecknad åsna ;)
Dammsugning av golvet tar ju vår kära robotdammsugare hand om, det bästa städredskapet jag någonsin köpt, den är inne på fjärde året nu och den fungerar ännu, bra kvalitet lönar sig ju även på städredskap.

Skura golvet måste jag själv göra manuellt, köpte en gång i tiden en skurmaskin-robot också men den var ju helt värdelös så den lotten faller numera på mig...helt ok.
Skåpen får jag också torka av, efter inköp av de beryktade läsglasögonen en gång i tiden så syntes det ju att det behövdes, innan läsglasögonens intåg i min värld såg jag ju inget, det var en fröjdens tid det ;)


Detta med vuxenpoäng då?

F.O.M igår har jag för första gången i mitt liv frikort för att gå till läkaren och om en hundring eller en och en halv sådan även frikort på medicin för ett halvår framåt.
Det var väl inte så man tänkt det en gång i tiden, jag är glad för subventionerna inom detta område, hade blivit jävligt dyrt annars.
Men jag hade helst sluppit att komma upp i de summorna, men det blir som det blir, nu är jag vuxen på riktigt
;)

En gammal bild, pysen längst till vänster finns inte kvar i detta livet, han blev som en storebror för de andra två där....nånstans inom mig hoppas jag få träffa honom i nästa liv, han och de övriga som gått före över den där bron till andra sidan.
Finns det sådant?
Jag hoppas, han var en go katt såsom så många andra av de fyrbenta jag haft förmånen att få umgås med under åren.


Ha det bäst nu alla.

9 kommentarer:

Mia sa...

Ibland kan det vara en fördel att se allt, säger en som har en ögonsjukdom :-)

Ktterna sitter snällt uppradade för fotografering.

Så önskar jag dig och hustrun en fin helg i nystädat hem!

Herr Nilssons Fru sa...

En robotdammsugare bord vi ha som har hund :) skulle vilja ha en robot som gjorde så mycket mer, grundlig städning, matslagning ja tänk o bara göra vad man vill efter jobbet :)
Söta katter, trodde det var prydnadskatter. Har själv just en prydnadskatt i normal storlek som ser helt verklig ut.

Kramiz

BP sa...

Håller helt med Herr Nilssons Fru. Skulle gärna vilja ha en liten (söt) robot som kunde göra precis alla hushållssysslor, som vi tycker är sååååå himla tråkiga.

Bilden på dina älskade katter på "gräddhyllan" är en absolut höjdare, även om jag personligen skulle bli vansinnig med katter eller hundar för den delen på köksskåp, bord, i säng med mera. Men det visste du ju redan;-)

Vad gäller frikort hos läkare så räcker det ju med få besök/operationer för att komma upp i 1 150 kronor. Önskade mig faktiskt att det var samma belopp även för läkemedel, där beloppet är 2 350 kronor. Tycker nästan att det borde vara tvärtom. Alltså frikort för läkarbesök borde gälla efter 2 350 kronor. Själv har jag lyckats med frikort hos läkare i ett antal år, men aldrig nått till gränsen för frikort på apoteket.

Önskar dig en vilodag imorgon. Du har ju jobbat hårt idag;-)

PS. Vilket märke är din kompis - roboten alltså? Kan hända att du introducerat honom på bloggen, men jag kommer inte ihåg hans "namn". DS.

Ditte sa...

Har funderat på en robotdammsugare men nu är det maken som har hand om dammsugningen och han har ännu inte nappat på idén. Jodå, han är städansvarig. En hejare på att diska och putsa fönster också. Men jag är en god assistent. I alla fall ibland.
Bilden på katterna är så fin. Och de verkligen tittar in i kameran.
Skönt att du nu har frikort till läkare och snart får det till medicin. Hjälper ju en hel del med båda.
Önskar dig en fin söndag och kanske blir det en vilodag.
Ha det gott.

Susjos sa...

En robotdammsugare vore nåt, fast låter de inte mycket? Funderar i alla fall på att köpa en sladdlös dammsugare.
Jag är alltså också vuxen på riktigt märkte jag vid sista läkarbesöket , för jag har också fått frikort!

Underbar bild på era katter! Så fina!
Ha en bra fortsättning på helgen!

Bibsan sa...

Det där med glasögonen är ju bra ibland men du får skaffa städfilter... Måste ju inte se ALLT med dem hihi..
Hur lyckades du få upp dem så fint på rad dina små älsklingar???? Jag har nog problem med att få Sotarn att sitta still efter alla fotosessioner hon fått utstå under sitt nioåriga liv <3

Jag känner mig säker på att vi får träffa alla våra vänner, två- som fyrbenta, som gått före oss över regnbågsbron.

Hoppas du överlevde städningen ptsssss

Bibsan sa...

Hej igen ;)

Vet ju inte ens vart jag bor här på nätet så det får bli ett nytt försök då.....

Kramar och nospussar

Veiken sa...

Här har det också städats. Käre maken har bytt i sängarna, dammsugit och sett till att tvätten kommit till tvättanten. Det är nästan gratis i det här landet att lämna in tvätten. Kläder tvättar jag själv i en automat!
Nu är det rast, vila efter att jag har dammat och torkat golven!
Ha det fint i blåsiga Götet!

Ama de casa sa...

Vi kollade på en sån där robotdammsugare för många år sen, men ratade den av nån anledning som jag inte minns. Det ångrar jag nu när min "dammsugare" (Anders, alltså) är konvalescent.

Vuxenpoäng kom jag upp till redan innan 30 då jag hade en taskig ischiasrygg. Inte alls kul att komma upp till det, helst är man ju utan. Men kanske ändå lite trevligt med skatteåterbäring på det viset? ;-)

Bilden på katterna är sååå fin!

Ha det gott!