söndag 15 mars 2020

Hoppsan hejsan....

Ozzy och jag har kvalitetstid....nog så viktigt i en katts liv, så även i mitt ;)

Mejl från chefen för en stund sedan med en fråga om vilka som ev blir hemma imorgon och jag bara sitter och funderar på hur jag ska göra.
Både jag och frugan är ju i riskzonen så varför tvekar jag?
En lojalitet gentemot kidzen som väl egentligen inte gynnar någon.....jaja...vi får se hur det artar sig framåt kvällen...nog om Corona nu.

En liten uppdatering angående min reklam för Gotlandssnuset "Wisby" då:
Får väl efter denna prövotiden instämma i Bp´s kommentar..."Snus med den smakblandningen - YUCK;-) Ungefär som att röka mentolcigg - YUCK;-)"

Det var lite ovanligt och lite gott först men nu smakar det bara "blomjord"....såååå....jag kommer naturligtvis använda produkten tills den är slut...miljöaspekten...Greta stryper mig om jag bara slänger det ;)
Men ny laddning är på väg med "Budbee" med ett säkrare kort än Wisby.

Ha det bäst nu alla.





6 kommentarer:

Ingrid sa...

Sonen rynkade på näsan när jag förslog en test.
Det är många avväganden och svåra beslut att ta nu. Ska man, eller ska man inte.....
Ha en skön söndag1
/Ingrid

tanthuset.blogg.se sa...

Men Micke...i det här läget känns det som om din solidaritet gentemot både dig och frugan faktiskt blir solidaritet också gentemot barnen men jag förstår dig, plikttrogen förstås!
Tack för uppdateringen om snuset, jag hann aldrig testa ;)
Ha det nu så gott :)

Ditte sa...

Om du och frugan tillhör en riskgrupp finns det ju ingen anledning att jobba.Stanna hemma. Ungarna klarar sig alltid.
Vad gäller snuset så kan jag inte säga bu eller bä. Har aldrig snusat.
Önskar dig en fin kväll och var rädd om dig och frugan.

Susjos sa...

Åh vilken underbar bild på dej och kissen, saknar de rogivande stunderna. En katt i huset är verkligen rogivande!

Förstår din oro om att jobba eller inte. Tillhör man riskgrupperna så kanske man ska stanna hemma? Man slipper ju karensdagen nu?
Snus med smak kan ju var nåt, eller inte?
Min man snusar ju catch dry med "licorice", den är inte dum!
Ha det gott nu!

BP sa...

Vilken härlig bild med era fyra tassar - hahaha:-)

Förstår din vånda att gå till kneget eller låta bli. Du är ju närmast dig själv så det borde vara ett lätt beslut - egentligen.

Bra att du håller med mig angående snuset - hahaha:-) Tusen tack för länken. Hoppas att Budbee är godare, men jag tvivlar. Alla dessa nya löjliga smaker på snus och inte minst på te smakar YUCK. Okej, jag kan bara beedöma te, men ändå;-)

znogge sa...

Ibland är det bäst att vara mest lojal mot sig själv tänker jag!

Ha en bra start på veckan!