söndag 21 juni 2020

Midsommardagarna över för denna gång.

Midsommarafton och midsommardagen  utföll väl till belåtenhet här på femte våningen i storstadens utkant och precis som en midsommarafton skall utkristallisera sig enligt svensk tradition så regnade det...halleluja...traditioner ska man ju hålla på ;)

Det blev ju på hemmaplan då istället för stugan där familjen skulle samlas för lite firande i godan ro med sill och allt annat som hör till, värmen fick frugan att kasta in den där "handduken" som man hört om så mycket inom andra sammanhang i världen.
Helt solidariskt kastade jag min egen handduk också, i dessa tider får man hålla ihop...eller hur ?
Covid är heller inget man "leker med"....eller hur där också va ?
Tydligen tar Covid åter fart i världen enligt WHO, vaccin börjar bli mer och mer akut att få till, så snabbt som möjligt.

På måndag väntar ju kneget igen och undertecknad slavarbetare ska väl åter bära lite grejer, fast en hel del finns det ju att packa upp också, allt ska ju in i sina hyllor, tror jag har för två tre dagar att fylla min arbetsdag med sådant, än så länge.

Kul? Nä, inte det minsta men något ska man ju syssla med under sin arbetstid så varför inte?
Skittråkigt är det ju men bara att bita ihop.
Snart stundar ju semestern trots allt.

Ha det fint nu alla därute.



6 kommentarer:

tanthuset.blogg.se sa...

Inkastade handdukar är inte helt fel i värmen! Fy fasen vilket jobb du har där men förr eller senare blir det ju gjort och DÅ är det skönt!
Ha det så fint nu <3

Znogge sa...

Just nu tror jag faktiskt att ett vaccin är vår räddning för den svenska strategin går väl så där om man ska vara ärlig...

God söndag!

BP sa...

Då har Västkusten återigen levt upp till sitt dåliga rykte, att det alltid regnar där;-) Här har vi haft och har strålande sol och knappt ett moln. Å jag älskar ju värme så jag klagar inte;-)
Inget fel med midsommarfirande på hemmaplan, då kan man göra vad och hur man vill;-)
Tycker du har intagit precis rätt position där mitt i bråten. Det är sådana "tippar" som jag inte gillar, oavsett var det finns. Har nämligen ingen förmåga att se ett slut på eländet;-)
Med andra ord önskar jag dig en dräglig vecka;-)

Susjos sa...

Regn i Göteborg, hoppas ändå det blev en bra midsommar!
Och nu har du inte många dagar kvar på jobbet innan semestern börjar, härligt!
Ha en bra vecka!

Ditte sa...

Trist med regn men ni var ju inomhus och hade det gott där. Tänk om ni varit ute i ett läckande tält.
Förstår helt klart att ska man ses får det vara utomhus eller där det finns gott om plats.
Vad gäller jobbet så kanske du kan lyssna på något spännande i lurarna under tiden du packar upp. Tiden brukar ju då gå lite snabbare.
Och snart blir det ju semester.
Önskar dig en så bra vecka som möjligt.

Ama de casa sa...

Regnet var ju inte så kul men jag hoppas ni hade det trevligt ändå.

Jag ser att du jobbar hårt där på översta bilden... ;-)

Ha en bra start på veckan och överansträng dig inte :-D