lördag 26 september 2020

En vecka till har lagts...

 till de övriga och det var väl helt acceptabelt för undertecknad yrkesmässigt, typ ;)
En del övrig personal bröt ihop fullständigt, många tårar, det kan bli lite för mycket ibland.
Lämnar "kneget" åt sitt öde åtminstone här på bloggen för denna gång.


En lyftkran i detta läget har jag aldrig sett innan, det måste ju förevigas naturligtvis, vad tycks BP? ;)
Taket på husen från 60-talet ska underhållas, ja, det kan nog behövas efter så många år antar jag.
Fredag igår ju och vid hemkomst fick det bli "Foodora" som stod för den näringsriktiga menyn bestående av hamburgertallrik....ibland får man väl unna sig lite som i folkmun kallas "skräpmat"...personligen anser jag det vara skillnad på "skräpmat" och "skräpmat"....ja...egentligen finns det väl inte skräpmat i min värld men det är ju jag det ;)


Lite matvaror på väg hem till vår takvåning i detta nu, nog bäst jag avslutar här så länge, ha en fin fortsättning på lördagen.


 

7 kommentarer:

Znogge sa...

Även hos oss var veckan turbulent men ändå inte värst i vår klass. Även om jag gillar mitt jobb och är bra på att ha god struktur och studiero så undrar jag ibland vad det är för fel på vissa barn, för något fel är det... Den bistra men tråkiga sanningen.

Ha en god helg!

Ingrid sa...

Skräpmat kan vara riktigt gott ibland. Jag tror att det har ett oförtjänt dåligt rykte. Vad kan det vara för fel på en hamburagare egentligen. I alla fall om man hoppar över pomfritten.
Ha en skön helg!
/Ingrid

tanthuset.blogg.se sa...

Förstår egentligen inte varför det heter skräpmat....jag menar, en hamburgertallrik är ju kött, potatis, grönsaker och bröd ;) inget fel alls i det!! Dessutom kan det vara väldigt gott :D
Men så trist när det blir jobbigt på jobbet, sånt suger verkligen musten ur en men passa på nu och njut av helgen Micke!

BP sa...

Tusen tack för de läckra byggkranarna. Skithäftiga:-) Kul att du tänkte på mig och tog det fina fotot:-) Stort tack för länken också:-)

Det är faktiskt tragiskt att skolpersonal måste bryta ihop och gråter på grund av... inte vet jag, men jag tycker det är hemskt. Vem vill frivilligt undervisa i en sådan miljö, och jobbet är inte ens bra betalt. Nej, usch!

Skräpmat och skräpmat. Jag menar om jag lagar hamburgare själv, så kallar jag ju det inte för skräpmat. Det gör nog Texas Longhorn inte heller. Okej då, är det McDonalds, Max eller Burger King är det ju en helt annan sak;-)

Ditte sa...

Jag är förvånad över att de som jobbar inom skolans värld är kvar. Denna arbetsmiljö skulle verkligen behöva granskas.
Vad gäller skräpmat så kan det väl diskuteras. Gillar inte uttrycket.
Önskat dig nu en riktigt bra helg.
Ha det så bra du kan.

Susjos sa...

Usch så trist att läsa om personal som blir så ledsna, vilken miljö ni jobbar i! Stor eloge till er alla!!!
Hoppas helgen är avkopplande, lite skräpmat är gott ibland!
HA det!

Ama de casa sa...

Fy vilken hemsk arbetsmiljö skolan verkar ha blivit, gäller väl både personal och elever kan tro...
Skräpmat är gott emellanåt :-)

Ha det bra!