onsdag 16 september 2020

Mitt i veckan igen.

 

Vid regn vill man ju helst inte bli blöt, så är det även med djuren antar jag efter att ha sett detta utanför den lilla affären på torget förra veckan. De börjar bli en sanitär olägenhet de där djuren, undrar om man tänker göra något åt det? Folk skulle ju kunna sluta mata dem förstås, det hade nog varit det bästa för inte vill jag att de ska "skjuta av dem" heller. Hujeda mig säger jag bara.

Men nu är det mitt i veckan igen, som så många ggr förr med skillnaden att jag ännu är hemma med mina förkylningssymtom, inte så kul att gå hemma så här men jag har inget val...man SKA inte gå iväg någonstans om man har sådana symtom.


Har i min isolering börjat gå igenom förråden här och fann denna som troligen kom i en sådan där "smakbox" som man kan få om man beställer....ett te som jag aldrig smakat på...har någon av er provat det? Tyckte det var knepig på något vis men jag ska prova det igen...te-världen är inget jag brukar ströva omkring i direkt men en god kopp te sitter ju aldrig fel...gäller ju bara att hitta ett gott te då förstås ;)

Men nu ska jag fortsätta min isolering....har börjat gå igenom filmerna med "Beck"...38 st om jag inte minns fel och fyra till är tydligen på gång...bästa polisserien i fosterlandet tycker jag.

Ha det bäst alla.


 



5 kommentarer:

tanthuset.blogg.se sa...

Beck är bra! Men att fanns så många??? Oj, ja då får du nog vara hemma länge ;)
Det har blivit mycket tédrickande här senaste tiden, inte vet jag varför, för jag har aldrig varit speciellt förtjust i det...men man kan väl ändra sig!
Ha det så fint, Micke!

BP sa...

Har sett många duvor på Plattan/Sergels Torg i Stockholm, men aldrig sååååå många. Är inte så värst förtjust i fåglar över huvud taget, men såååå många duvor på ett och samma ställe - yuck säger jag bara.

Vad gäller te så är jag rätt gammalmodig. Jag vill ha vanligt mörkt te typ Lipton eller Earl Grey. alla dessa nymodiga varianter med vaniljsmak eller annan "doft" ogillar jag skarpt. Här dricks det nästan uteslutande kaffe, även den engelska maken tar gått över från te till kaffe till frukost.

Håller helt med dig om Beck! Att serien är så himla bra är mest tack vara Haber. Han är en fantastisk skådis.

Ditte sa...

Duvorna är verkligen en sanitär olägenhet. Och varför matar folk dem? Finns ju ingen anledning. Och deras träck kan ju dessutom föra med sig sjukdomar. Te dricker jag ibland. Men den här sorten känner jag inte till. Efter våra år i Kina så blir det en del kinesiskt te. Brukar besöka en del tebutiker här på Söder.

Kul med Beckfilmerna. Och Gunvald i form av Micke Persbrandt gillar jag. Och Peter Haber som Beck. Hans granne är också en favorit

Krya på dig.
Ha det så bra du kan.

Ama de casa sa...

Jag gillar att mata duvor! Fast inte vid restauranger, såklart. Men ibland kan det bli lite för mycket, som här:

https://amacasa.wordpress.com/2014/04/26/hooru-du-va-duva/

:-D

Hoppas du kryar på dig snabbt!

Ingrid sa...

Jag hade en arbetskamrat som var paniskt förskräckt för duvor.
När vi skulle gå från busstationen ner till stan måste vi passera en port i muren och där satt det duvor ibland. Någon av oss andra fick alltid gå före och se till att det inte satt några och lurpassade på henne.
Ha en fin dag!
/Ingrid