lördag 19 september 2020

När jag var liten.

 Som liten knodd hade vi ju många sammankomster i form av födelsedagskalas mm, alla tillfällen för att kunna träffas och umgås togs tillvara och många gäster blev det då vi var många familjer som umgicks. En gammal släkting där tyckte jag var lite underlig minns jag, han missade inte en nyhetssändning vare sig på tv eller radio, det var det jag tyckte var så underligt.

Idag är jag likadan, nu med tillgång till nyheter i min ficka i form av min mobiltelefon, jag matar mig själv med nyheter hela tiden, precis som den där gamla släktingen för så längesedan, en fin gammal man var det....lika underlig som jag själv idag på den fronten ;)

Javisst var man söt, men som jag ju skrivit tidigare, troligen med samma bild, så gick det över med åren. Där låg man ju och lät sig fotograferas med sitt charmigaste leende på den tiden, var säkert en fin tid som min övriga barndom som finns i mitt minne. Tänk om man kunnat se in i framtiden då och vetat hur allt skulle utkristallisera sig, nog lika bra att man inte kan se in i framtiden utan bara ana varthän det kan vara på väg...ser ju fram emot en fin ålderdom här men vem vet? 
Speciellt bra ekonomiskt lär man väl inte få det, bäst att spara så mycket man kan tills det blir dags.


På återseende.

6 kommentarer:

Znogge sa...

Ja, numera håller vi oss verkligen uppdaterade dygnet runt! Vilka fina barndomsbilder på dig. Ibland är det nog bra att inte veta för mycket...

God lördag!

tanthuset.blogg.se sa...

Men Micke!! Du ser ju precis likadan ut nu som då, samma frisyr också!! Ja det är ju det där med skägget då ;)
Fnissar allt lite åt ditt barndomsminne....när man tänker efter, så är det nog många tillfällen där man numera beter sig lika märkligt som dom man undrade över i dom åren! Ack ja.... Ha det så gott nu!

Ingrid sa...

Tänk förr när man åkte utomlands och var borta en vecka, eller kanske till och med 14 dagar och inte hade tillgång till vare sig dator, mobil, svenska tidningar, eller svenska nyhetssändningar på radio eller tv. Det var avkoppling!!
I dag tränger all information sig på var man än befinner sig.
Ha en skön helg!

BP sa...

Håller helt och hållet med Mia. Du är dig otroligt lik, speciellt du på den andra bilden. Får väl tänka bort skägget då;-) Men guuuu så söt du är på bilderna:-)

Är nog inte riktigt så nyhetssugen som du, men försöker följer med. Då det mesta inte är "roliga" nyheter så har jag tappat lusten en aning. Det jag följer mest är faktiskt lokala nyheter - typiskt jag det;-)

Ditte sa...

Vilka fina bilder! Och visst kan man se att du är du. Ja, utan skägg förstås
Jag hänger gärna mes på nyheterna och lyssnar en hel del på P1 som jag tycker är bra.Journalisterna i kvällstidningarna är jag inte direkt fört i alla gånger. Brukar titta på Aktuellt på tv2 kl.21 eller på 4:an kl. 22. Men P1 ger mer på kortare tid.
Önskar dig en bra söndag.

Ama de casa sa...

Åh vilka jättefina bilder på gulliga du! :-)

Jag kollar på nyheter dagligdags, men blir det för trist och enahanda så halkar jag över till laptopen istället. Orkade inte med FHM huuur mycket som helst när det ett tag var typ det enda som man såg på nyheterna.

Ha det gott!