torsdag 4 januari 2024

Årets fjärde dag....

men jag lovar att sluta hålla räkningen på detta efter denna helg. ;)

Skidor på tv de sista dagarna, man sitter ju som klistrad i tv-soffan om man är fru guldkrycka, själv kollar jag bara lite, kan ju vara riktigt spännande det där trots allt.

Torsdag redan, min ledighet börjar närma sig sitt slut, hujeda mej säger jag bara.
Men det har varit en fin ledighet, mycket tid på soffan förstås, gammal guldkryckiansk tradition, en tradition så god som någon annan.

Det är kallt ute nu, längst upp i landet är det väl värst antar jag, min kusin hade 39 grader minus igår, här nöjer vi oss med 10 minusgrader, såg det på väderprognosen igår och det var svinkallt om öronen när jag var ute idag på förmiddagen trots att det bara var 8 minusgrader.

Men nu gott folk, ha det bäst.

PS: Flizan hälsar från andra sidan. 

8 kommentarer:

znogge sa...

När ledigheten ligger framför en känns den så lång men så plötsligt är det bara några dagar kvar. Skönt att du har hunnit koppla av i alla fall för det är ju tanken med semester.

Önskar en god kväll!

BP sa...

Du får gärna fortsätta med din (ned-)räkning av 2024, då slipper åtminstone jag att bli dagvill;-)

Kollade faktiskt också Tour de Ski igår och idag, men nej, jag fascinerades inte, och de nya reglerna är bara förbryllande. Då föredrar jag skidskytte faktiskt. Om det inte är fotboll på tv alltså;-)

11 minusgrader här och det var INTE roligt att vistas ute ens under fem minuter. Imorgon ska det bli lika kall som idag. Först nästa tisdag blir det "normalt" igen...
Ha en skön kväll nu!

Susjos sa...

Å nu har "juniorkronorna" har gått vidare till final i JuniorVM i ishockey, just hemma hos dej i Göteborg, jättekul ju!
Tiden går fort när man är ledig ja, för mej är det dags att börja jobba igen redan i morgon natt, fredag.
Så fin bild på Flizan.
Ha det gott!

Ditte sa...

Även här är det en del skidor som vi tittar på. Riktigt spännande. Nåväl, maken är nog mest intresserad, men jag också.
Skönt att du haft en bra ledighet och visst är det ju skönt att vi inte har så kallt som i norra Sverige. Även huvudstade bjuder på -10 och en del snö. Såg gott om barn, vuxna och ungdomar idag som åkte skridskor i Vasaparken på naturis och det är ju inte så vanligt numer.
Önskar dig fortsatt fina dagar på ledigheten.
Ha det gott.

Åke sa...

Jag tycker det räcker med ledighet för dig ;) Sköt om dig och njut några dagar till, vad tycker du om hockeytävlingen då?

LillaSyster sa...

Njut av de sista dagarnas ledighet. Låter kallt och eländigt. Jag njuter av sol och salta bad ett tag till.

Anna i Portugal sa...

Det är inte så spännande i skidorna, men det är ändå underhållande tycker jag. Inte alltid jag sitter klistrad, utan kan blogga eller göra något annat undertiden och bara ha det i bakgrunden. särskilt när det är Skidskytte. Önskar dig en superhärlig helg!

Lotta sa...

Finaste Flizan, då hälsar jag tillbaka!
Just nu mäter temperaturen på andra sidan mitt fönster -15. Här inne på jobbet är det varmt och skönt. Tur jag blir hämtad om några timmar. Att få sätta sig i en varm bil är väldans lyxigt. Det tackar man inte nej till.
Vilken tur att du kan hänga i soffan några dagar till innan det är dags att dra till kneget. Det är snart ledighet igen :-)
Håll värmen!