onsdag 3 januari 2024

Årets tredje dag och några svar.

Får väl börja då med att återknyta till gårdagens blogginlägg.
Insulinet då, det är helt enkelt slut hos leverantören, andra gången sedan jag konstaterades ha diabetes 2016.
Apoteas leverantörer levererar inte kylvaror hos oss här i Göteborg, undrar sååå varför, hade varit skönt att slippa köa på ett apotek för lite insulin.  
Men jag ska inte gnälla, absolut inte, inte så mycket iallafall. ;)

Onsdag är det ju, tredje dagen på 2024, har återigen börjat kika på "svenska hjärtan", den mest deprimerande tv-serien i svensk tv-historia.
Men den visar ju verkligheten i folkhemmet på den tiden, förmodligen även idag.
Det enda som är fint är ju egentligen epilogen i slutet där alla "hoppar på" sin dröm.

Men jag kikar vidare. ;)

Men nu får ni ha en fin fortsättning på 2024. :)

9 kommentarer:

Znogge sa...

Tyvärr är det så att vissa läkemedel ibland är helt slut hos leverantören och då är det bara att acceptera ett annat. Det viktigaste är i alla fall att ett alternativ finns när det gäller livsnödvändiga läkemedel.

"Svenska hjärtan" minns jag väl. Det var en del udda karaktärer och inte en helt uppiggande serie men kanske en glimt av verkligheten.

Önskar en fin onsdag nu!

Ingrid sa...

"Svenska hjärtan" har jag inte så många minnen av tycker jag och att den var deprimerande kommer jag inte alls ihåg. Man kanske skulle leta fram den ur något arkiv.
Ha en fin onsdag!
/Ingrid

Geddfish ♥ sa...

Trist när medicinen tar slut på apoteken.
Tror inte jag spg Svenska hjärtan just.
Ha det så gott!

LillaSyster sa...

Märkligt för de levererar andra kylvaror, men de är utan recept. Ingen serie jag sett och den låter ju inte så uppmuntrande.....så jag tror att jag avstår. Ha en fortsatt skön ledighet =)

BP sa...

Det händer alltmer ofta nuförtiden att medicin tar slut på apoteken. Och med tanke på all teknisk framfart och AI borde man väl kunna transportera kylvaror i budbilarna, åtminstone i några stycken. Ja, ja man ska inte klaga. De i Gaza har det värre, mycket värre.
Svenska Hjärtan säger mig absolut ingenting, så där kan jag inte ens hålla med dig;-)

God fortsättning på dig med!!!

Susjos sa...

Insulin är ju livsviktigt, så inte får det ta slut! Men tur om det finns ett liknande insulin!
Lustigt nog såg jag aldrig "Svenska Hjärtan", kanske var jag inte i rätt målgrupp när den började sändas?
Ha nu en fortsatt fin start på det nya året!

Anki sa...

Verkligen inte roligt när viktig medicin är slut!
Minns Svenska hjärtan och har för mig att jag tyckte den var bra ...
Ha det gott Micke!

Äventyret framtiden sa...

Det låter förfärligt. Insulin måste ju bara finnas. ...Hoppas att du snart och snabbt får ditt insulin. Håller tummarna hårt för det.

God fortsättning!

wiper sa...

Det är inte okay att det inte finns medicin man behöver på Apoteken. Det har hänt även med andra mediciner så jag förstår inte varför. Förr har det alltid fungerat. Jag är så glad för att jag bara har levaxin men den var det också problem med ett tag.

Svenska hjärtan har jag också sett när den gick. Jag tycker mycket är värre nu än då. Då hade man 100% i sjukpenning så man kunde vara hemma tills man blev frisk. Fungerande a-kassa och billigare att gå ut och äta och roa sig. Inte samma stress som i dag. Pensionen är lägre och har man varit sjuk så är det ett straff med låg pension. Hyrorna är skyhöga men nåt måste ju vara bättre nu så jag tar mig en funderare ;) ;)

Ha en fin fortsättning på 2024 själv.